Planeringen för 2011 års Sign Scandinavia är nu i full gång. Möten med tidigare utställare och nya kontakter fyller projektledaren Helen Anstenius dagar.
Montrarna bokas upp och idéer för olika teman, seminarier och andra aktiviteter under mässan stöts och blöts för att skapa de bästa förutsättningarna för en dynamisk och givande mässa. Konjunkturen pekar uppåt och intresset för mässan är stort.
– Det känns otroligt roligt och stimulerande att jobba med denna bransch. Att föra en aktiv dialog med branschens aktörer skapar bästa förutsättningarna för en effektiv mötesplats, säger Helen Anstenius, ny projektledare för Sign Scandinavia.
Inför kommande Sign Scandinavia har det upprättats en referensgrupp bestående av företrädare från branschen som tillsammans med projektteamet kommer att delta i planeringen och utformningen av mässan. Ambitionen är att detta samarbete ska göra mässan till en aktuell och viktig mötesplats för hela branschen.
– Min ambition är att tillföra rätt mix av utställare som attraherar fler besökare, en miljö som stimulerar till fler kundkontakter och planera aktiviteter som förstärker den sociala samvaron som ofta leder till nya kundrelationer, berättar Helen.
Sign kommer att fördjupa och utveckla seminarieprogrammet i samråd med referensgrupp, partners och utställare. De kommer inför mässan att presentera ett effektivt innehåll med fokus på inspirerande och intressanta kunskapsbaserade seminarier med attraktiva föredragshållare.
– Det personliga mötet behåller sin starka ställning som marknadsföringskanal. Tillsammans med alla utställarnas produkter och nyheter kommer vi även att fånga upp trender och bransch-specifika innovationer inför framtiden, avslutar Helen.