Tävling för bästa inhousereklamen

PUBLICERAD: 1 februari 2011
UPPDATERAD: 1 februari

Årets nykomling i kategorin mediatävlingar heter Inhouse 2011. Det är ett initiativ från Arkitektkopia och Dagens Media som syftar till att årligen utse Sveriges bästa inhousereklam.

Juryn, som består av namnkunniga experter som Micael Dahlén och Meg Tivéus, har enats om nomineringarna i fem kategorier. Läs mer om nomineringarna nedan.

Datum och plats för prisutdelningen och galakvällen är den 15 februari 2011, på Berns i Stockholm. Mer information finns på tävlingens webbplats, www.inhouse2011.se.

Bästa trycksak

• New Wave – Company Line – Djungelplåster

• ICA Sverige – To Go

• Gudrun Sjödén Design – Flämtande rutor & blomsterslingor

• Clas Ohlson – Höst & vinter katalog

• Scanpix – Kronprinsessbröllopet – en bildessä

Bästa DR-utskick

• TV4 – Johan Falk

• Cedervall arkitekter – Sparkcykelkärlek

• Restauranggruppen AB & Restaurang Spessito – ”Hemligt”

• Ejendals AB – Tällbergshandskar

• Hästens Sängar AB – Hästens box of chocolate

Bästa Expo

• 3 – Victoria & Daniel

• DHL – DHL Servicepoint

• ICA Sverige AB – ICA Supermarkets handlardag

• Telge AB – Kringelfestivalen 2010

• Scanpix – Statsministern av Henrik Montgomery

Bästa Kampanj

• TV4 – Forever Young

• IT Bolaget Per & Per – Vi kan Mobil Utveckling!

• Leaf Sverige AB – Lanseringen av Ahlgrens Bilar Saltlakrits

• Sveriges Radio – Chopin Maraton

• Kanal 5 – Lanseringskampanj för Wipeout

Årets Marknadsavdelning

• Telge AB – Anna Nilheimer (marknadschef)

• Ving – Claes Pellvik

• Leaf Sverige AB – Patrick Axzell

• Ejendals AB – Tony Sylsjö

Läs vidare

Print Supplies hoppas på succé i grannlandet

Live-wrapping och flera produktnyheter stod i rampljuset i Print Supplies monter. Den norska fullserviceleverantören gör i och med sin medverkan på Sign&Print Scandinavia entré på den svenska marknaden.
Print Supplies

Världspremiär för ny tonermaskin

Den flögs in från Japan fredagen innan mässan och visades för första gången publikt när Sign&Print Scandinavia öppnade under tisdagen. Nya Ricoh Pro C7500 som ska ge kommersiella tryckerier fler kreativa användningsområden.
Ricoh8

Skärning med kollaborativa robotar

Automation med robotlösningar. Det står i fokus hos Zünd under Sign&Print Scandinavia.
– Vi vill få fler att inse att det är nästa steg i utvecklingen, säger Henrik Larsson Hedblom på Zünd Skandinavien.
Zund 2

Avtäckning på mässan för ny HP Latex-modell

HP Latex-familjen har fått en ny medlem, kallad 630 W. Maskinen hade världspremiär hos inte mindre än tre utställare under Sign&Print Scandinavia: NI Solutions, Spandex och Antalis.
A169871A-614E-46A0-8B8E-6CC4CD6F1B50

Senaste nytt

Hexis ger kunderna makten över laminaten

I Hexis monter var det stort fokus på skyddsfilmer i serien Bodyfence under Sign&Print. Företaget hade bilar både utanför och innanför entrén till Kistamässan. De visade också inredningsvinyler, folier och laminat. 
FotoJet

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Scandraft hjälper kunderna komma igång med DTF

Återförsäljaren Scandraft visade sitt utbud av material för bild- och dekorproduktion. Men man tryckte lite extra på sitt startkit för att komma igång med Direct to film-tryck på textil.
DSC_4449