Tävling för bästa inhousereklamen

PUBLICERAD: 1 februari 2011
UPPDATERAD: 1 februari

Årets nykomling i kategorin mediatävlingar heter Inhouse 2011. Det är ett initiativ från Arkitektkopia och Dagens Media som syftar till att årligen utse Sveriges bästa inhousereklam.

Juryn, som består av namnkunniga experter som Micael Dahlén och Meg Tivéus, har enats om nomineringarna i fem kategorier. Läs mer om nomineringarna nedan.

Datum och plats för prisutdelningen och galakvällen är den 15 februari 2011, på Berns i Stockholm. Mer information finns på tävlingens webbplats, www.inhouse2011.se.

Bästa trycksak

• New Wave – Company Line – Djungelplåster

• ICA Sverige – To Go

• Gudrun Sjödén Design – Flämtande rutor & blomsterslingor

• Clas Ohlson – Höst & vinter katalog

• Scanpix – Kronprinsessbröllopet – en bildessä

Bästa DR-utskick

• TV4 – Johan Falk

• Cedervall arkitekter – Sparkcykelkärlek

• Restauranggruppen AB & Restaurang Spessito – ”Hemligt”

• Ejendals AB – Tällbergshandskar

• Hästens Sängar AB – Hästens box of chocolate

Bästa Expo

• 3 – Victoria & Daniel

• DHL – DHL Servicepoint

• ICA Sverige AB – ICA Supermarkets handlardag

• Telge AB – Kringelfestivalen 2010

• Scanpix – Statsministern av Henrik Montgomery

Bästa Kampanj

• TV4 – Forever Young

• IT Bolaget Per & Per – Vi kan Mobil Utveckling!

• Leaf Sverige AB – Lanseringen av Ahlgrens Bilar Saltlakrits

• Sveriges Radio – Chopin Maraton

• Kanal 5 – Lanseringskampanj för Wipeout

Årets Marknadsavdelning

• Telge AB – Anna Nilheimer (marknadschef)

• Ving – Claes Pellvik

• Leaf Sverige AB – Patrick Axzell

• Ejendals AB – Tony Sylsjö

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex