Tävling för bästa inhousereklamen

PUBLICERAD: 1 februari 2011
UPPDATERAD: 1 februari

Årets nykomling i kategorin mediatävlingar heter Inhouse 2011. Det är ett initiativ från Arkitektkopia och Dagens Media som syftar till att årligen utse Sveriges bästa inhousereklam.

Juryn, som består av namnkunniga experter som Micael Dahlén och Meg Tivéus, har enats om nomineringarna i fem kategorier. Läs mer om nomineringarna nedan.

Datum och plats för prisutdelningen och galakvällen är den 15 februari 2011, på Berns i Stockholm. Mer information finns på tävlingens webbplats, www.inhouse2011.se.

Bästa trycksak

• New Wave – Company Line – Djungelplåster

• ICA Sverige – To Go

• Gudrun Sjödén Design – Flämtande rutor & blomsterslingor

• Clas Ohlson – Höst & vinter katalog

• Scanpix – Kronprinsessbröllopet – en bildessä

Bästa DR-utskick

• TV4 – Johan Falk

• Cedervall arkitekter – Sparkcykelkärlek

• Restauranggruppen AB & Restaurang Spessito – ”Hemligt”

• Ejendals AB – Tällbergshandskar

• Hästens Sängar AB – Hästens box of chocolate

Bästa Expo

• 3 – Victoria & Daniel

• DHL – DHL Servicepoint

• ICA Sverige AB – ICA Supermarkets handlardag

• Telge AB – Kringelfestivalen 2010

• Scanpix – Statsministern av Henrik Montgomery

Bästa Kampanj

• TV4 – Forever Young

• IT Bolaget Per & Per – Vi kan Mobil Utveckling!

• Leaf Sverige AB – Lanseringen av Ahlgrens Bilar Saltlakrits

• Sveriges Radio – Chopin Maraton

• Kanal 5 – Lanseringskampanj för Wipeout

Årets Marknadsavdelning

• Telge AB – Anna Nilheimer (marknadschef)

• Ving – Claes Pellvik

• Leaf Sverige AB – Patrick Axzell

• Ejendals AB – Tony Sylsjö

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1
MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Tyska Cloudlab Solutions är en etablerad leverantör av web-to-print-lösningar inom både tryck och förpackning. Med nya versionen X3 tar företaget hjälp av AI när det gäller bland annat design och prissättning.

Cloudlab
Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Mutoh har utvecklat en inkjetskrivare med Fujifilms AQUAFUZE-teknologi med ett nytt vattenbaserat UV-bläck. Denna visas under Drupa tillsammans med bland annat Direct-to-Object-skrivaren XpertJet 1462 som precis vunnit en EDP Award.

Mutoh 1
Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Heidelberg breddar med inkjet-portfölj

Den stora nyheten i Heidelbergs Drupa-monter var lanseringen av deras två nya inkjetpressar som de marknadsför i samarbete med Canon, men under eget namn och i egen förpackning. Därmed kommer de två maskinerna att heta Jetfire 50 respektive 75, vilket speglar formaten B3 och B2.

heidel_01
Heidelberg breddar med inkjet-portfölj