Nomineringarna klara i Guldnyckeln

PUBLICERAD: 16 februari 2011
UPPDATERAD: 16 februari

Nomineringarna i DM-tävlingen Guldnyckeln är nu klara. Totalt handlar det om 15 tävlingskategorier, från DM-kampanj till konsument, till Sökordsmarknadsföring. Vinnarna presenteras den 24 mars i Globen Annexet.

Integrerad DM-kampanj till konsument

ESTER Stockholm – LAFA, enheten för sexualitet och hälsa – Kondom08 – Ligglistan

Ogilvy Stockholm – Eniro – Eniro Skattjakten

Gadd Direct AB – Swedbank Juristbyrå – Sambotestet

Tackolov AB – Dina Försäkringar – En försäkring för hundiga hundar

DDB Stockholm – Försvarsmakten – Test Soldat/sjöman

Integrerad DM-kampanj till företag

Hilanders – Kungsleden – Tågarp – Ensam, medelålders lagerlokal söker vänner

MRM Starsky – 3 Företag – Sveriges Bästa Reception

IK Stockholm – ITS Nordic – Framgångens anatomi

TOL-Tackolov AB – Dina Försäkringar – Modellen för en riktigt bra åkeriförsäkring

MRM Starsky/Storåkers McCann – SEB – Rådgivning för hela företagaren

DM till företag – enskilt bidrag

Mecka – Nexans – Dolda fördelar

Pool – Gröna Lund – UPP TILL 5-KAMP!

MRM Starsky – SEB – Dubbla budskap gjorde jobbet

Saatchi & Saatchi – Sveriges Tidsskrifter – Personligt omslag

Åkestam Holst – Posten – Kom närmare med DR

DM till konsument – enskilt bidrag

Welcom – HSB Göteborg – Genväg till egen lägenhet

Pool – Gröna Lund – Gröna Lund växer

TOL-Tackolov AB – Diners Club – Diners club, DR konvertera Classic-kunder

MRM Starsky – Riksgälden – Vasaloppet

MRM Starsky – SEB – Ett riktigt enkelt DR från SEB

DM för ideella organisationer

Customersonly AB – Barncancerfonden – Barncancerfonden 3 av 4 ”Listan”

Lowe Brindfors – Rädda Barnen – Prisvärda Julgåvor

Trackster – Action Aid – Höj Rösten

Customersonly AB – Barncancerfonden – Barncancerfonden 3 av 4 ”Föräldrarna”

Pool – Cancerfonden – Rosa Bandet

Sökmarknadsföringspriset

Relevant Traffic Sverige – Swedbank AB – Under Eken

Search Integration – BabyBjörn – BabyBjörn webbplats

Relevant Traffic Sverige – Bokus AB – Bokus Student

Relevant Traffic – Eksportutvalget for fisk (EFF) – Svenskt kött blir norsk fisk

Relevant Traffic – Sverige Bygger – Sverige Bygger 2010

Lojalitetsprogram/kundprogram konsument

Gadd Direct AB – Göteborgs-Posten – GP Dialogprogram 2.0

MRM Starsky – SJ – Ett kundprogram som står i storm

Smicker – Hemtex AB – Studio Hemtex – passion för mjuk heminredning

Kaplan RM – Apoteket AB – ApoPlus – revitaliseringen av en etablerad kundklubb

Smicker – Svenska Turistföreningen (STF) – Din guide till nästa smultronsställe – STF

Analyspriset

DDB Stockholm – Telia Sonera Sverige AB – Filmrea i Videobutiken

Smicker – Volvo Personvagnar – Bygg din Volvo – The RM version

Lentus AB – inkClub AB – Återaktivering av inkClubs kunder

Kaplan RM – Åhléns – Mjuka insikter, hårda resultat

MRM Starsky – Riksgälden – Hur hittar man riktigt bra nya kunder?

Lojalitetsprogram/kundprogram företag

Smicker – Volvo Personvagnar – Volvo ProDrivers 2011

Ogilvy – IBM Svenska – IBM CIO Forum för professionell utveckling

Årets Art Director

Calle Österberg, Håkan Sandsjö – Mecka – Dolda fördelar

Ola Obrant Andreasson – The Fan Club – Ann Idstein DR

Gustav Egerstedt – Saatchi & Saatchi – Prosciutto di Giallo

Årets Copywriter

Niclas Hallgren – Welcom – Genväg till egen lägenhet

Magnus Jakobsson – DDB Stockholm – Papercut

Per Sommarström – ROI Division – Trött på obegripliga reseräkningar?

Kreativitetspriset

ESTER Stockholm – LAFA, enheten för sexualitet och hälsa – Kondom08 – Ligglistan
DDB Stockholm – Papercut Shop – Papercut
MRM Starsky – Lufthansa German Airlines – Lufthansa Bagagetaggar
Saatchi & Saatchi – Elmsta 3000 Horror Fest – Prosciutto di Giallo
GOSS Reklambyrå AB – Göteborgs Räddningsmission – Tillfällig adress

Läs vidare

Print Supplies hoppas på succé i grannlandet

Live-wrapping och flera produktnyheter stod i rampljuset i Print Supplies monter. Den norska fullserviceleverantören gör i och med sin medverkan på Sign&Print Scandinavia entré på den svenska marknaden.
Print Supplies

Världspremiär för ny tonermaskin

Den flögs in från Japan fredagen innan mässan och visades för första gången publikt när Sign&Print Scandinavia öppnade under tisdagen. Nya Ricoh Pro C7500 som ska ge kommersiella tryckerier fler kreativa användningsområden.
Ricoh8

Skärning med kollaborativa robotar

Automation med robotlösningar. Det står i fokus hos Zünd under Sign&Print Scandinavia.
– Vi vill få fler att inse att det är nästa steg i utvecklingen, säger Henrik Larsson Hedblom på Zünd Skandinavien.
Zund 2

Avtäckning på mässan för ny HP Latex-modell

HP Latex-familjen har fått en ny medlem, kallad 630 W. Maskinen hade världspremiär hos inte mindre än tre utställare under Sign&Print Scandinavia: NI Solutions, Spandex och Antalis.
A169871A-614E-46A0-8B8E-6CC4CD6F1B50

Senaste nytt

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Scandraft hjälper kunderna komma igång med DTF

Återförsäljaren Scandraft visade sitt utbud av material för bild- och dekorproduktion. Men man tryckte lite extra på sitt startkit för att komma igång med Direct to film-tryck på textil.
DSC_4449

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2