Nomineringarna i DM-tävlingen Guldnyckeln är nu klara. Totalt handlar det om 15 tävlingskategorier, från DM-kampanj till konsument, till Sökordsmarknadsföring. Vinnarna presenteras den 24 mars i Globen Annexet.
Integrerad DM-kampanj till konsument
ESTER Stockholm – LAFA, enheten för sexualitet och hälsa – Kondom08 – Ligglistan
Ogilvy Stockholm – Eniro – Eniro Skattjakten
Gadd Direct AB – Swedbank Juristbyrå – Sambotestet
Tackolov AB – Dina Försäkringar – En försäkring för hundiga hundar
DDB Stockholm – Försvarsmakten – Test Soldat/sjöman
Integrerad DM-kampanj till företag
Hilanders – Kungsleden – Tågarp – Ensam, medelålders lagerlokal söker vänner
MRM Starsky – 3 Företag – Sveriges Bästa Reception
IK Stockholm – ITS Nordic – Framgångens anatomi
TOL-Tackolov AB – Dina Försäkringar – Modellen för en riktigt bra åkeriförsäkring
MRM Starsky/Storåkers McCann – SEB – Rådgivning för hela företagaren
DM till företag – enskilt bidrag
Mecka – Nexans – Dolda fördelar
Pool – Gröna Lund – UPP TILL 5-KAMP!
MRM Starsky – SEB – Dubbla budskap gjorde jobbet
Saatchi & Saatchi – Sveriges Tidsskrifter – Personligt omslag
Åkestam Holst – Posten – Kom närmare med DR
DM till konsument – enskilt bidrag
Welcom – HSB Göteborg – Genväg till egen lägenhet
Pool – Gröna Lund – Gröna Lund växer
TOL-Tackolov AB – Diners Club – Diners club, DR konvertera Classic-kunder
MRM Starsky – Riksgälden – Vasaloppet
MRM Starsky – SEB – Ett riktigt enkelt DR från SEB
DM för ideella organisationer
Customersonly AB – Barncancerfonden – Barncancerfonden 3 av 4 ”Listan”
Lowe Brindfors – Rädda Barnen – Prisvärda Julgåvor
Trackster – Action Aid – Höj Rösten
Customersonly AB – Barncancerfonden – Barncancerfonden 3 av 4 ”Föräldrarna”
Pool – Cancerfonden – Rosa Bandet
Sökmarknadsföringspriset
Relevant Traffic Sverige – Swedbank AB – Under Eken
Search Integration – BabyBjörn – BabyBjörn webbplats
Relevant Traffic Sverige – Bokus AB – Bokus Student
Relevant Traffic – Eksportutvalget for fisk (EFF) – Svenskt kött blir norsk fisk
Relevant Traffic – Sverige Bygger – Sverige Bygger 2010
Lojalitetsprogram/kundprogram konsument
Gadd Direct AB – Göteborgs-Posten – GP Dialogprogram 2.0
MRM Starsky – SJ – Ett kundprogram som står i storm
Smicker – Hemtex AB – Studio Hemtex – passion för mjuk heminredning
Kaplan RM – Apoteket AB – ApoPlus – revitaliseringen av en etablerad kundklubb
Smicker – Svenska Turistföreningen (STF) – Din guide till nästa smultronsställe – STF
Analyspriset
DDB Stockholm – Telia Sonera Sverige AB – Filmrea i Videobutiken
Smicker – Volvo Personvagnar – Bygg din Volvo – The RM version
Lentus AB – inkClub AB – Återaktivering av inkClubs kunder
Kaplan RM – Åhléns – Mjuka insikter, hårda resultat
MRM Starsky – Riksgälden – Hur hittar man riktigt bra nya kunder?
Lojalitetsprogram/kundprogram företag
Smicker – Volvo Personvagnar – Volvo ProDrivers 2011
Ogilvy – IBM Svenska – IBM CIO Forum för professionell utveckling
Årets Art Director
Calle Österberg, Håkan Sandsjö – Mecka – Dolda fördelar
Ola Obrant Andreasson – The Fan Club – Ann Idstein DR
Gustav Egerstedt – Saatchi & Saatchi – Prosciutto di Giallo
Årets Copywriter
Niclas Hallgren – Welcom – Genväg till egen lägenhet
Magnus Jakobsson – DDB Stockholm – Papercut
Per Sommarström – ROI Division – Trött på obegripliga reseräkningar?
Kreativitetspriset
ESTER Stockholm – LAFA, enheten för sexualitet och hälsa – Kondom08 – Ligglistan DDB Stockholm – Papercut Shop – Papercut MRM Starsky – Lufthansa German Airlines – Lufthansa Bagagetaggar Saatchi & Saatchi – Elmsta 3000 Horror Fest – Prosciutto di Giallo GOSS Reklambyrå AB – Göteborgs Räddningsmission – Tillfällig adress