Adobe-tjänst för digitala prenumerationer

PUBLICERAD: 28 februari 2011
UPPDATERAD: 28 februari

Adobes lösning för att ta fram digitala tidningar för till exempel Ipad och andra läsplattor har fått en betalningslösning för prenumerationer.

Adobe Digital Publishing Suite innehåller nu en funktion för att köpa digitala tidningsprenumerationer via Apples Subscriptions och Googles alternativ One Pass.

– Förlagsbranschen har länge velat ha en prenumerationslösning för sina utgivningar, säger David Wadhwani, vice vd för Adobes affärsområde Creative and Interactive Solutions. Vår Digital Publishing Suite har stöd för både Apple Subscriptions och Google One Pass. Vi menar att Google One Pass öppnar marknaden för förlag och en sund konkurrens mellan teknikutvecklarna garanterar en stark framtid för digital publicering. Oavsett vilken teknik läsarna väljer, kan de förvänta sig ett stort utbud av digitala produkter.

Senaste nytt

Original Tryckeri växer med förvärv

Norrländsk tryckeriaffär får Originalkoncernen att expandera med skyltbolag.

Orginal-b

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

Kodak lanserar högkvalitativt posterpapper

Kodak production satin poster paper, 200gsm är ett bestruket semimatt papper med silkeskänsla som ger skarpa fotografiska bilder.

KODAK-Production-Satin-Poster-Paper-head-beskuren

Grafiska Företagen uppmanar regeringen att sälja Strålfors

Grafiska Företagen menar att ägarförhållandet snedvrider konkurrensen och att Postnords ägande av tryckeriet Strålfors bör avvecklas utan dröjsmål.

Eva-Gluckman-beskuren

Läs vidare

Stora möjligheter med AI – men lika stora utmaningar

I vår artikelserie om artificiell intelligens (AI) i den grafiska industrin har vi nu pratat med Adrian Mayr, produktchef på Müller Martini. De är kända för att tillverka efterbehandlingsutrustning i industriell skala.

Adrian-Mayr-pfc-bearb

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Tyska Cloudlab Solutions är en etablerad leverantör av web-to-print-lösningar inom både tryck och förpackning. Med nya versionen X3 tar företaget hjälp av AI när det gäller bland annat design och prissättning.

Cloudlab

HP ingår strategiskt samarbete med Canva

Det AI-baserade designprogrammet Canva har 185 miljoner användare över hela världen. Nu etablerar man ett samarbete med HP.

hp-canva