Heidelberg utser svensk försäljningschef

PUBLICERAD: 15 april 2011
UPPDATERAD: 15 april
Lars Lindberg.

I samband med sammanslagningen av Heidelbergs danska och svenska organisation utser man Lars Lindberg till ny svensk-dansk försäljningschef samt country manager för Sverige.

Funktionen som country manager är ny och har tagits fram för att öka fokuset på Heidelbergs svenska kunder och stärka Heidelbergs närvaro i Sverige.

Lars Lindberg, 44, har 22 års erfarenhet från branschen och kommer närmast från en position som group account manager för internationella kunder. Han har även arbetat som performance-konsult hos Manroland. Tidigare arbetsgivare är även Horsell Anitec och Fujifilm.

– Jag är otroligt nöjd att kunna meddela att vi anställt Lars Lindberg, säger Jens Cronval, vd, Heidelberg Nordic. Hans tunga erfarenheter, stora engagemang samt goda kännedom om den svenska marknaden har en tydlig nytta för oss och våra kunder. Vi förväntar oss mycket av den svenska marknaden i den närmaste framtiden och arbetar på alla nivåer med att stärka vår närvaro och service. Anställningen av Lars Lindberg är ett stort steg i rätt riktning.

– Tjänsten som säljchef och country manager är en utmaning som glädjer mig stort, säger Lars Lindberg. För det första eftersom det händer så mycket spännande på den svenska marknaden, där Heidelberg har intressanta lösningar. Dessutom har jag under mina år i branschen fått insikt i vitt skilda områden som förbrukningsmateiral, prepress, tryck, MIS och digitaltryck. Det har varit ett stort privilegium och det är något som jag ser som en stor styrka i relatione till Heidelberg, som har en unik position på marknaden som totalleverantör. Med andra ord, så känner jag mig väl förberedd för min första arbetsdag och ser fram emot utmaningarna.

Lars Lindberg tillträder sin nya tjänst i augusti i år.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)