Heidelberg utser svensk försäljningschef

PUBLICERAD: 15 april 2011
UPPDATERAD: 15 april
Lars Lindberg.

I samband med sammanslagningen av Heidelbergs danska och svenska organisation utser man Lars Lindberg till ny svensk-dansk försäljningschef samt country manager för Sverige.

Funktionen som country manager är ny och har tagits fram för att öka fokuset på Heidelbergs svenska kunder och stärka Heidelbergs närvaro i Sverige.

Lars Lindberg, 44, har 22 års erfarenhet från branschen och kommer närmast från en position som group account manager för internationella kunder. Han har även arbetat som performance-konsult hos Manroland. Tidigare arbetsgivare är även Horsell Anitec och Fujifilm.

– Jag är otroligt nöjd att kunna meddela att vi anställt Lars Lindberg, säger Jens Cronval, vd, Heidelberg Nordic. Hans tunga erfarenheter, stora engagemang samt goda kännedom om den svenska marknaden har en tydlig nytta för oss och våra kunder. Vi förväntar oss mycket av den svenska marknaden i den närmaste framtiden och arbetar på alla nivåer med att stärka vår närvaro och service. Anställningen av Lars Lindberg är ett stort steg i rätt riktning.

– Tjänsten som säljchef och country manager är en utmaning som glädjer mig stort, säger Lars Lindberg. För det första eftersom det händer så mycket spännande på den svenska marknaden, där Heidelberg har intressanta lösningar. Dessutom har jag under mina år i branschen fått insikt i vitt skilda områden som förbrukningsmateiral, prepress, tryck, MIS och digitaltryck. Det har varit ett stort privilegium och det är något som jag ser som en stor styrka i relatione till Heidelberg, som har en unik position på marknaden som totalleverantör. Med andra ord, så känner jag mig väl förberedd för min första arbetsdag och ser fram emot utmaningarna.

Lars Lindberg tillträder sin nya tjänst i augusti i år.

Senaste nytt

Ny produktionsskrivare med förbättrad prestanda från Ricoh

Ricoh lanserar en uppgradering av Ricoh Pro C5400 som kombinerar högre kapacitet och förbättrad driftseffektivitet med ökad användarvänlighet.

RICOH_ProC5400-e1749633214252
Ny produktionsskrivare med förbättrad prestanda från Ricoh

Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Nystartade Lasergravyren i Borås såg en öppning på marknaden när ett annat företag gick i konkurs. Idag hjälper de både lokala kunder och industriföretag runt om i Sverige med lasermärkning, gravyr, digitaltryck och transfer.

LasergravyrenDSC_0064
Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Kriget i Israel tvingar Landa till stålbad

Landa Digital Printing (LDP) står inför en smärtsam effektiviseringsprocess då företaget planerar att säga upp över 100 anställda av sin arbetsstyrka på 500, rapporterar den israeliska affärstidningen Globes.

FotoJet---2025-06-17T090318.695
Kriget i Israel tvingar Landa till stålbad

Kodak firar 30 år med termiska plåtar

I år firar Kodak 30-årsjubileet för introduktionen av sina termiska CTP-plåtar. Deras betydelse är fortfarande stor för offsetmarknaden, som fortsatt är den dominerande tryckmetoden.

MAGNUS-Q800_MPL_closed
Kodak firar 30 år med termiska plåtar

Läs vidare

Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Tyska Cloudlab Solutions är en etablerad leverantör av web-to-print-lösningar inom både tryck och förpackning. Med nya versionen X3 tar företaget hjälp av AI när det gäller bland annat design och prissättning.

Cloudlab
Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Mutoh har utvecklat en inkjetskrivare med Fujifilms AQUAFUZE-teknologi med ett nytt vattenbaserat UV-bläck. Denna visas under Drupa tillsammans med bland annat Direct-to-Object-skrivaren XpertJet 1462 som precis vunnit en EDP Award.

Mutoh 1
Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Heidelberg breddar med inkjet-portfölj

Den stora nyheten i Heidelbergs Drupa-monter var lanseringen av deras två nya inkjetpressar som de marknadsför i samarbete med Canon, men under eget namn och i egen förpackning. Därmed kommer de två maskinerna att heta Jetfire 50 respektive 75, vilket speglar formaten B3 och B2.

heidel_01
Heidelberg breddar med inkjet-portfölj

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.

FotoJet-(79)
Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam