Idéer bevaras på Chromolux i ny kampanj

PUBLICERAD: 27 april 2011
UPPDATERAD: 27 april

För att friska upp medvetenheten bland grafiska kreatörer, varumärkesägare och byråer om möjligheterna med Chromolux-kartong inleder M-real Zanders en  kampanj på temat ”De bästa idéerna på det bästa papperet”.

Chromolux är sedan mer än 50 år ett högglansigt gjutbestruket papper för etiketter och kartong avsedda för konsumentprodukter av lyxkaraktär. Den aktuella kampanjen fokuseras på de högre ytvikterna i sortimentet i form av en idésamlingsbok. Det är en bok för bevarande, eller idékonservering, av intressanta designidéer.

– Idésamlingsboken är producerad med prover av hela sortimentet av Chromolux-kartong i 250 g/m2, berättar Sylvia Lange, ansvarig för marknadsföringsprojekt hos M-real Speciality Papers. Boken består av sex idéområden; revolutionerande, lönsamma, epokgörande, explosiva respektive gröna idéer samt idéfragment.

– När helst en kreatör får en god idé är tanken att anteckna den i boken. Allt för ofta glöms goda idéer bort eftersom de inte finns nedtecknade någonstans. Med formatet 155x125x26 mm är boken lätt att bära med sig och finnas till hands när en idé uppstår. I boken bevaras därför idéerna lätt och behöver inte gå förlorade, en nödvändighet för alla kreatörer, slutar Sylvia Lange.

Chromolux säljs i Sverige av Papyrus Sverige.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2