För att friska upp medvetenheten bland grafiska kreatörer, varumärkesägare och byråer om möjligheterna med Chromolux-kartong inleder M-real Zanders en kampanj på temat ”De bästa idéerna på det bästa papperet”.
Chromolux är sedan mer än 50 år ett högglansigt gjutbestruket papper för etiketter och kartong avsedda för konsumentprodukter av lyxkaraktär. Den aktuella kampanjen fokuseras på de högre ytvikterna i sortimentet i form av en idésamlingsbok. Det är en bok för bevarande, eller idékonservering, av intressanta designidéer.
– Idésamlingsboken är producerad med prover av hela sortimentet av Chromolux-kartong i 250 g/m2, berättar Sylvia Lange, ansvarig för marknadsföringsprojekt hos M-real Speciality Papers. Boken består av sex idéområden; revolutionerande, lönsamma, epokgörande, explosiva respektive gröna idéer samt idéfragment.
– När helst en kreatör får en god idé är tanken att anteckna den i boken. Allt för ofta glöms goda idéer bort eftersom de inte finns nedtecknade någonstans. Med formatet 155x125x26 mm är boken lätt att bära med sig och finnas till hands när en idé uppstår. I boken bevaras därför idéerna lätt och behöver inte gå förlorade, en nödvändighet för alla kreatörer, slutar Sylvia Lange.
Chromolux säljs i Sverige av Papyrus Sverige.