Murdochs Ipad-tidning går back 60 miljoner

PUBLICERAD: 13 maj 2011
UPPDATERAD: 13 maj

Rupert Murdochs stora Ipad-satsning, den digitala dagstidningen The Daily, går minus 75 kronor för varje nedladdning.

Kvartalssiffror från Murdochs företag News Corp visar att The Daily laddats ner 800 000 gånger under första kvartalet i år. Det har gett en förlust på 60 miljoner kronor. Till detta ska läggas att News Corp satsat runt 180 miljoner kronor på att utveckla The Daily.

Det ska även tilläggas att The Daily var gratis under lanseringsperioden som varade i runt två veckor.

Läs vidare

Läkemedelsbranschen behöver bättre skydd

Produktsäkerhet är en viktig fråga för alla tillverkande branscher, men extra viktig för läkemedelsindustrin. Vid den årliga konferensen Pharma Anti-Counterfeiting Congregation talade Kodak om den senaste...

Talare klara för konferensen Digitalt textilprint

Den 6 februari 2014 kommer AGI hålla konferensen Digitalt textilprint på Kistamässan i Stockholm. Den senast tillkomna talaren är Andreas Skantze, vd på Big Image.

Fasar ut GTO 52-modellen

De fallande upplagorna, kortare leveranstiderna och kontinuerliga prispressen fortsätter i den grafiska branschen. Enligt Heidelberg är det här som deras...

Agfa Graphics inkjetbläck i belgiska pass

Agfa Graphics meddelar att deras UV-bläck kommer att användas för att producera belgiska pass. Dessa produceras hos Zetes Industries på två Bookmaster One-system.

Senaste nytt

Gibon bjuder in till öppet hus

Gibon i Borås bjuder in till Grafiska dagarna, 6–8 december, och bullar upp med förädlingsmöjligheter och efterbehandling till besökarna.
Gibon

Signcom breddar det pvc-fria utbudet

Signcom blir återförsäljare för Taya Groups pvc-fria bannermaterial i Kavalan-serien. De två parterna har ingått ett distributionssamarbete som börjar gälla omgående.
Signcom Kavalan

Först i Europa med prisbelönt flatbädd

Screenbolaget i Stockholm är först ut i Europa med Vanguards nya flatbäddsskrivare som premiärvisades på Fespa i maj. Investeringen ska möta förändrade marknadskrav och ett ökat behov av digital produktion i hög volym.
Oscar Lagerstedt_media

Gop utökar med pappersbaserat

Kungsbackaföretaget Gop får distributionsrätt i Skandinavien för två av Swedboards pappersbaserade premiumskivor för den grafiska displaybranschen. Avtalet ska innebära ett ännu bredare erbjudande av välkända varumärken inom detta segment. 
Gop Swedboard 2.1