Ytterligare en affisch i Elanders affischkampanj ”Elanders on very important matters” har prisats internationellt. Den här gången med en guldmedalj i Art Directors Club i New York.
Kampanjen består av fyra affischer och riktar sig främst till reklambyråer och marknadsavdelningar. Syftet är att förmedla Elanders kunskap inom tryck och samtidigt visa upp möjligheterna att göra trycksaker med val av effekter, färger och trycktekniker. Affischerna är producerade med olika exempel på exklusiva trycktekniker, allt från lack-, folie- och skrapfärg till dofter och strukturer.
– Vi ville nå ut till andra målgrupper än de Elanders traditionellt varit kända hos, exempelvis Art Directors och Creative Directors. Uppdraget till Happy Forsman & Bodenfors var att de skulle göra en kampanj som skulle väcka deras eget intresse. Och det har de verkligen lyckats med, affischerna har lett till såväl priser och uppmärksamhet som nya kunder, säger Peter Thyrén på Elanders.
Kampanjen är framtagen av Happy Forsman & Bodenfors.