Blygsam ökning för HP

PUBLICERAD: 23 maj 2011
UPPDATERAD: 14 november

HP rapporterar en blygsam omsättningsökning under andra kvartalet räkenskapsåret 2010-2011. Nettoomsättningen landade på 31,6 miljarder dollar, en treprocentig uppgång jämfört med samma period räkenskapsåret 2009-2010.

– HP levererade ett solitt kvartal, säger Leo Apotheker, HP:s koncernchef. Vår strategi och inriktning mot företag, med tjänster i centrum, fokuserar på lösningar som ger mervärde. Idag lägger vi allt mer energi på att synkronisera vår tjänstemodell till vår långsiktiga strategi för att ge mer till våra kunder och aktieägare.

Affärsområdet IPG, Imaging and Printing Group, växte fem procent. Rörelsemarginalen låg på 17 procent.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)