I ett brett samarbete mellan flera olika aktörer skapas i år en ny mötesplats på Bokmässan –Molnet. Det är en idéverkstad på 500 kvadratmeter där spännande samtal, föreläsningar och workshops ska inspirera till nya visioner och koncept i medielandskapet.
Molnet tar avstamp framförallt i den grafiska industrin och vänder sig till alla aktörer som är i behov av förnyelse, och som vill hitta nya samarbeten för att kunna växa och utvecklas. Intressanta och initierade samtal, föreläsningar, workshops, läshörnor, utställningar och café kommer att fungera som bränsle i denna kreativa process. Föreläsningarna är öppna för alla mässbesökare.
– Vi vill skapa ett kunskaps- och idéforum för Bokmässans aktörer och besökare och ser detta som en viktig långsiktig satsning, säger Anders Ekberg på Elanders Fälth & Hässler, en av flera samarbetspartner kring Molnet.
Molnet är ett samarbete mellan bland annat Bokmässan, Elanders Fälth & Hässler och Designboost. Molnet blir även en naturlig samarbetspartner till Mediedagarna i Göteborg – Meg – som också arrangeras av Bok & Bibliotek i Norden AB och hålls för första gången 8–9 mars 2012.