Avgångselev får Molanders-stipendiet

PUBLICERAD: 13 juni 2011
UPPDATERAD: 13 juni
Jan-Olle Molander och David Gustavsson.

Molanders-stipendiet till årets yrkeselev har för 2011 går i år till David Gustavsson. Han är en av årets femton avgångselever från Fotoskolan/Bildretusch i Stockholm och tilldelas stipendiet för sitt examensprojekt där han visat ”ett kvalificerat hantverk med stor bredd”.

Avgångseleverna hade ett välbesökt vernissage med sina projektbilder på Kulturfyren på Skeppsholmen den 7 juni.

Davids projektbilder kan ses på www.retine.se och www.molanders.se. Rétine är en ny retuschbyrå som nu startas tillsammans av fyra av avgångsklassens elever.

________________________________________________________________
FAKTA
Molanders-stipendiet är det årliga stipendiet som tilldelas framstående elev vid en av landets eftergymnasiala yrkesutbildningar inom foto och bild. Stipendiebeloppet är på 10.000,- och åtföljs av en stipendieplakett.

Tidigare stipendiater har varit:

Therese Nilsson, Fotoskolan i Gamleby, år 2000

Ola Fagerström, ” ” 2001

Andreas Offesson, ” ” 2002

Jenny Dozai, ” ” 2003

Cecilia Harling, Fotoskolan i Stockholm 2004

Mattias Nilsson, ” ” 2006

Love Lannér, ” ” 2007

Cecilia Joachimsson, ” ” 2008

Sanna Hedin, ” ” 2009

Christopher Harnesk-Nilsson ” ” 2010

Senaste nytt

Läs vidare