Admera förstärker med branschprofil

PUBLICERAD: 24 augusti 2011
UPPDATERAD: 24 augusti
Peter Nilhammer.

Admera Software i Växjö har kopplat Peter Nilhammer, tidigare delägare i Responstryck i Borås, till sig som affärsutvecklare.

Admera utvecklar och säljer affärssystemet Admera VCS som är optimerat för att hantera arbetsflödet hos företag inom den grafiska branschen. Genom den strategiska nyrekryteringen förstärker man nu ytterligare länken mellan företaget och kunderna, heter det i pressmeddelandet.

– Jag blev både glad och smickrad när Admera kontaktade mig och erbjöd ett deltidsuppdrag där jag själv kunde styra över min tid. På Responstryck har vi använt Admeras system sedan år 2000, först den tidigare Enterprise-versionen och sedan VCS. I mitt tycke är systemet överlägset sina konkurrenter på marknaden, därför känns den här rollen extra stimulerande, säger Peter Nilhammer.

I Peters uppdrag ingår att vara med och tillföra kunskap och feedback till Admeras utvecklingsavdelning, kontakter med Admeras befintliga kunder och nyförsäljning av Admera VCS.

– Admeras system är komplext och innehåller en mängd finesser som effektiviserar det dagliga arbetet för mina tidigare branschkollegor. Med min erfarenhet både av systemet och av ett grafiskt företags behov av affärsstöd hoppas jag kunna bidra till både ökad nyförsäljning för Admera men också till ett utökat nyttjande av systemet hos de befintliga kunderna, förklarar han.

Bruno Carlson, styrelseordförande för Admera Software, är också nöjd med det nya samarbetet.

– Peter Nilhammer är en välkänd profil i den grafiska branschen och en person som har lätt för att knyta nya kontakter till sig. Dessa egenskaper, tillsammans med hans breda kunskap om vårt affärssystem, gör att både jag och övriga medarbetare är mycket glada över att han vill arbeta tillsammans med oss.

Läs vidare

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Senaste nytt

Xeikons Lion tar digitaltrycket framåt

Xeikon har lanserat Lion LX3000, en ny digital etikettpress med ett nytt styrsystem som ger hög produktivitet och etikettkvalitet med fina prestanda.
Xeikon

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1