Papper i tre nyanser

Nyans, volym och dimension är hörnstenarna i den nya kampanjen för Arctic Volume-sortimentet Explore the Volume, där fotografen Vincent Skoglund och set-designern Tobias Allansson lekt med skala, form och perspektiv på nya och oväntade sätt.

I kampanjen står sortimentets valmöjligheter i fokus. Arctic Volume High White är framtaget för den som söker hög kontrast och en krispig look. Arctic Volume White har fokus på vit yta och flexibilitet. Arctic Volume Ivory är varmare och bestruket.

En som använt Arctic Volume Ivory är Susanne Reali, biträdande förläggare på Bokförlaget Max Ström. Boken heter Svenska kakor och har blivit mycket populär. Receptböcker bör ha lång livslängd eftersom de ofta går i arv. Dessutom är det viktigt att bilderna blir inspirerande och kommer till sin rätt.

– Tillsammans med vår formgivare funderade vi en del över pappersvalet. Hon ville gärna se ett obestruket papper, med den känsla som det ger. Jag förespråkade ett bestruket där bilderna kommer fram lite bättre. Till sist enades vi om Arctic Volume Ivory, som vi tyckte kombinerade både känsla och tryckegenskaper. Det har en härlig papperskänsla och dessutom en nyans som vi gillade, en ton som ger lite värme i bilderna, säger Susanne Reali.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Lackat och klart för arkmatad inkjet

Canon har i samarbete med Plockmatic tagit fram en sömlös integration mellan Canons arkmatade digitala tryckpressar i varioPRINT iX-serien och Plockmatics DigiCoater Pro 400 HD LED efterbehandlingsmaskin. Kombinationen ska göra att kunderna kan producera högkvalitativa uv-lackade produkter i hög hastighet i ett automatiserat flöde.

Publicerat av: