Nytt event för lekfull marknadsföring

PUBLICERAD: 20 september 2011
UPPDATERAD: 20 september

Den 27 oktober i London hålls det första eventet om en helt ny, snabbväxande marknadsföringskanal – varumärkesspel. Det är en kanal som förväntas växa till 1,6 miljarder dollar år 2016.

Eventet Games for Brands är en heldagskonferens som utforskar alla delar av varumärkesspel och digital interaktion genom onlinespel. Bland annat annonsering i spel, virtuella varor och advergames – en kombination av annons och spel. Dagen är indelad i fyra områden: gamification, branded games, virtual goods och in-game ads.

Företagsbaserade onlinespel och spelupplevelser är redan idag ett omfattande område. 40 procent av alla de som använder internet spelar onlinespel.

En av de viktigaste keynotetalarna under Games for Brands heter Tom Chatfield och är författare till bästsäljaren ”Fun Inc, Why games are the 21st Century´s most serious business”.

Mer information finns på Games for Brands webbplats.

PÅ BILD: Ett exempel på företagsbaserade onlinespel är den brittiske téleverantören PG Tips spel ”A tale of two continents”. Prova spelet här.

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.
PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.
Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.
Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 
eProdictivity 1

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922