Nytt event för lekfull marknadsföring

PUBLICERAD: 20 september 2011
UPPDATERAD: 20 september

Den 27 oktober i London hålls det första eventet om en helt ny, snabbväxande marknadsföringskanal – varumärkesspel. Det är en kanal som förväntas växa till 1,6 miljarder dollar år 2016.

Eventet Games for Brands är en heldagskonferens som utforskar alla delar av varumärkesspel och digital interaktion genom onlinespel. Bland annat annonsering i spel, virtuella varor och advergames – en kombination av annons och spel. Dagen är indelad i fyra områden: gamification, branded games, virtual goods och in-game ads.

Företagsbaserade onlinespel och spelupplevelser är redan idag ett omfattande område. 40 procent av alla de som använder internet spelar onlinespel.

En av de viktigaste keynotetalarna under Games for Brands heter Tom Chatfield och är författare till bästsäljaren ”Fun Inc, Why games are the 21st Century´s most serious business”.

Mer information finns på Games for Brands webbplats.

PÅ BILD: Ett exempel på företagsbaserade onlinespel är den brittiske téleverantören PG Tips spel ”A tale of two continents”. Prova spelet här.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex