Nytt event för lekfull marknadsföring

PUBLICERAD: 20 september 2011
UPPDATERAD: 20 september

Den 27 oktober i London hålls det första eventet om en helt ny, snabbväxande marknadsföringskanal – varumärkesspel. Det är en kanal som förväntas växa till 1,6 miljarder dollar år 2016.

Eventet Games for Brands är en heldagskonferens som utforskar alla delar av varumärkesspel och digital interaktion genom onlinespel. Bland annat annonsering i spel, virtuella varor och advergames – en kombination av annons och spel. Dagen är indelad i fyra områden: gamification, branded games, virtual goods och in-game ads.

Företagsbaserade onlinespel och spelupplevelser är redan idag ett omfattande område. 40 procent av alla de som använder internet spelar onlinespel.

En av de viktigaste keynotetalarna under Games for Brands heter Tom Chatfield och är författare till bästsäljaren ”Fun Inc, Why games are the 21st Century´s most serious business”.

Mer information finns på Games for Brands webbplats.

PÅ BILD: Ett exempel på företagsbaserade onlinespel är den brittiske téleverantören PG Tips spel ”A tale of two continents”. Prova spelet här.

Senaste nytt

Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Fujifilm är tillbaka på FESPA och visar upp sina senaste lösningar för storformatutskrifter.

FUJ16_HS3000
Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Spandex anordnar ett kostnadsfritt webbinarium om Framtidens textillösningar för tryck. I fokus står bland annat frågor som kommande trender och hållbarhet.

1000x500px-S&P-artikel-webinar
Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Epson avtäcker ny skyltskrivare

Tillverkaren satsar på personalisering och mer hållbart textiltryck på Fespa. De kommer också avtäcka en helt ny skyltproduktionsskrivare.

SC9100
Epson avtäcker ny skyltskrivare

Nio tips på vad du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står för dörren och det är alltid spännande att se i vilken riktning leverantörerna har valt för att styra sin utveckling. Sign&Print har plockat ut nio intressanta nyheter på årets mässa.

Fespa kollage
Nio tips på vad du kan se på Fespa

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP
Kongsberg Ultimate: ”Det snabbaste skärbordet på marknaden”

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1
”Solida lösningar som tål hög belastning”

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4
Marabu går grönt med ny certifiering

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1
MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna