Den 27 oktober i London hålls det första eventet om en helt ny, snabbväxande marknadsföringskanal – varumärkesspel. Det är en kanal som förväntas växa till 1,6 miljarder dollar år 2016.
Eventet Games for Brands är en heldagskonferens som utforskar alla delar av varumärkesspel och digital interaktion genom onlinespel. Bland annat annonsering i spel, virtuella varor och advergames – en kombination av annons och spel. Dagen är indelad i fyra områden: gamification, branded games, virtual goods och in-game ads.
Företagsbaserade onlinespel och spelupplevelser är redan idag ett omfattande område. 40 procent av alla de som använder internet spelar onlinespel.
En av de viktigaste keynotetalarna under Games for Brands heter Tom Chatfield och är författare till bästsäljaren ”Fun Inc, Why games are the 21st Century´s most serious business”.
Mer information finns på Games for Brands webbplats.
PÅ BILD: Ett exempel på företagsbaserade onlinespel är den brittiske téleverantören PG Tips spel ”A tale of two continents”. Prova spelet här.