Eva-Lotta Laurin ny vd för Swedma

PUBLICERAD: 21 september 2011
UPPDATERAD: 21 september

Efter en intensiv rekryteringsomgång under sommaren och början på hösten, utser Swedmas styrelse nu Eva-Lotta Laurin till ny vd för direktmarknadsföringens bransch- och intresseorganisation. Hon efterträder Mikael Ekensteen, som inom kort går vidare till SAS.

Eva-Lotta Laurin kommer närmast från PostNord där hon innehaft en lång rad olika befattningar. Senast som ansvarig för adresserade reklamtjänster, ett område som omfattar både traditionell adresserad direktreklam och digitala adresserade tjänster.

– Affärsutveckling, marknadsföring och försäljning, går i likhet med ledarskap och personalutveckling, som en röd tråd genom Eva-Lottas karriär på Posten. Det gör styrelsen övertygade om att Eva-Lotta kommer att bli en stor tillgång för föreningen, säger Staffan Settergren, Swedmas styrelseordförande. Jag är väldigt glad över att vi lyckats rekrytera Eva-Lotta till Swedma och är lika glad över att veta att vi erbjuder en mycket spännande utmaning i vd-rollen, avslutar Staffan.

Eva-Lotta Laurin har en gedigen bakgrund som direktmarknadsförare och är väl insatt i de utmaningar som branschen står inför både strukturellt och strategiskt, likaväl i mer operativt hänseende i såväl analoga som digitala kanaler.

– Jag är både stolt och glad över att ha fått vd-jobbet på Swedma. Jag brinner för direktmarknadsföringen och ser fram emot att få vara med och utveckla organisationen och branschen vidare. Styrelsens nya treårsplan känns som ett spännande material att ta sig an, säger Eva-Lotta.

Eva-Lotta Laurin, som också har erfarenhet från Accenture som managementkonsult och är civilekonom med examen från Handelshögskolan i Göteborg, tillträder rollen som vd för Swedma den 1 december 2011.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Original Tryckeri får ny ägare – "Branschen måste konsolideras"

Investmentbolaget Gerdins Invest förvärvar 60 procent av aktierna i Original Tryckeri Norrland och dotterbolaget Original Tryckeri Lycksele. Bolagen har tryckeriverksamhet i Umeå och Lycksele.
orginaltryckeri-

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa