Efter en intensiv rekryteringsomgång under sommaren och början på hösten, utser Swedmas styrelse nu Eva-Lotta Laurin till ny vd för direktmarknadsföringens bransch- och intresseorganisation. Hon efterträder Mikael Ekensteen, som inom kort går vidare till SAS.
Eva-Lotta Laurin kommer närmast från PostNord där hon innehaft en lång rad olika befattningar. Senast som ansvarig för adresserade reklamtjänster, ett område som omfattar både traditionell adresserad direktreklam och digitala adresserade tjänster.
– Affärsutveckling, marknadsföring och försäljning, går i likhet med ledarskap och personalutveckling, som en röd tråd genom Eva-Lottas karriär på Posten. Det gör styrelsen övertygade om att Eva-Lotta kommer att bli en stor tillgång för föreningen, säger Staffan Settergren, Swedmas styrelseordförande. Jag är väldigt glad över att vi lyckats rekrytera Eva-Lotta till Swedma och är lika glad över att veta att vi erbjuder en mycket spännande utmaning i vd-rollen, avslutar Staffan.
Eva-Lotta Laurin har en gedigen bakgrund som direktmarknadsförare och är väl insatt i de utmaningar som branschen står inför både strukturellt och strategiskt, likaväl i mer operativt hänseende i såväl analoga som digitala kanaler.
– Jag är både stolt och glad över att ha fått vd-jobbet på Swedma. Jag brinner för direktmarknadsföringen och ser fram emot att få vara med och utveckla organisationen och branschen vidare. Styrelsens nya treårsplan känns som ett spännande material att ta sig an, säger Eva-Lotta.
Eva-Lotta Laurin, som också har erfarenhet från Accenture som managementkonsult och är civilekonom med examen från Handelshögskolan i Göteborg, tillträder rollen som vd för Swedma den 1 december 2011.