Nytt verktyg för mobil publicering

Agfa tar sin expertis inom produktionsautomatisering till molnet med Arkitex Eversify. Det är ett verktyg för dagstidningar som vill komma igång med mobil publicering.

Med Arkitex Eversify ska det gå att publicera till en rad olika läsplattor och mobiltelefoner. Programmet använder html5, en standard för publicering av multimedialt innehåll.

– Att vara publicist handlar om att skapa innehåll, säger Jeff Cord, Newspaper Software Group på Agfa. Agfa har hjälpt publicister att få ut sitt innehåll på plåt och slutligen på papper. Med Arkitex Eversify kan vi överföra deras innehåll till en mobilplattform. Elektroniskt innehåll och printbaserat innehåll kommer att samexistera. Med vår lösning kan dagstidningarna tjäna pengar på elektroniskt innehåll utan stora investeringar i teknik och personal.

I korthet fungerar verktyget som är serverbaserat med att hämta innehållet från en tidning. Innehållet analyseras och processas i ett mallsystem och den färdiga publikationen levereras i en läsarapplikation.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: