Fotokloks fotobok är bäst i test

PUBLICERAD: 19 oktober 2011
UPPDATERAD: 19 oktober
Fotoklok med Tomas Hammarström som nummer tre från vänster.

Av 14 leverantörer var det Fotoklok som vann när tidningen Kamera & Bild testade fotoböcker.

Enligt juryn är hamnade Fotoklok i toppen i varje moment. Bilderna är rätt återgivna i både färg, kontrast och skärpa, menar man.

– Det här är det största testet som genomförts i Sverige, extra kul är väl också att ett svenskt företag vinner detta, de flesta av aktörerna har bara hemsida på svenska och trycker sen i Tyskland, Belgien, Holland med mera. säger Tomas Hammarström, som är produktionschef på Fotoklok. Vi har alltid satsat på kvalitet och nu får vi lön för mödan.

Företaget får även beröm för enkelheten när det gäller att skapa en bok.

– Vi har satsat på riktigt bra programvara för att göra det lätt för våra kunder, vill man inte ladda ner program kan man även göra online, säger Tomas Hammarström. Dessutom har vi investerat i moderna maskiner för att kunna göra så bra böcker som möjligt. Det har kostat en del, men det får vi igen nu.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex