Parajett inleder ett samarbete med webbtjänsten Brevo. Med Brevo kan företag, myndigheter och organisationer skicka brev som vanligtvis levereras med fysisk post i digital form till anslutna privatpersoner.
– Vi vill alltid ligga i framkant och erbjuda våra kunder bästa möjliga kommunikationslösning samt ge dem möjlighet att göra bättre affärer. Med Brevo får våra kunder en kommunikationslösning som är snabbare och mer tidseffektiv, samtidigt som kommunikationen kan ge miljövinster tack vare färre transporter, säger Tord Ohlsson, vd för Parajett.
Brevo är en webbtjänst som ger alla svenska medborgare över 15 år tillgång till en säker och gratis digital brevlåda på internet. Med Brevo kan företag, myndigheter och organisationer skicka brev som vanligtvis levereras med fysisk post i digital form till anslutna privatpersoner. Brevos tjänst handlar inte om någon form av marknadsföring eller digital DR, utan om digitala fakturor, avier, kontoutdrag och liknande.
Det är den andra elektroniska tjänsten som Parajett erbjuder på kort tid. Nyligen lanserade företaget en molnbaserad kontorsposttjänst, print2post.
– Vi har fått en oerhört bra respons från marknaden på print2post och vi kommer att ansluta och erbjuda våra kunder inom affärsområdet kontorspost möjligheten att använda Brevo, säger Tord Ohlsson.
Brevo är fristående från alla postoperatörer och samarbetar med de flesta ledande utdataföretagen i Sverige. Redan idag har över 100 000 privatpersoner aktiverat en egen Brevo. Brevo räknar med att en miljon svenskar kommer att ha en egen Brevo om cirka ett år.
– Postmarknaden avregleras i hela Europa och privata alternativ växer fram, säger Björn Junge. Allt fler personer är uppkopplade och digitala kanaler blir både vanligare och ett självklart val för alla typer av kommunikation.
Till anslutna företag som är avsändare i Brevo hör bland annat UC, Skandia och Haparanda kommun och till andra återförsäljare hör bland annat Stroede Ralton.