Parajett erbjuder digital kommunikation

PUBLICERAD: 20 oktober 2011
UPPDATERAD: 20 oktober

Parajett inleder ett samarbete med webbtjänsten Brevo. Med Brevo kan företag, myndigheter och organisationer skicka brev som vanligtvis levereras med fysisk post i digital form till anslutna privatpersoner.

– Vi vill alltid ligga i framkant och erbjuda våra kunder bästa möjliga kommunikationslösning samt ge dem möjlighet att göra bättre affärer. Med Brevo får våra kunder en kommunikationslösning som är snabbare och mer tidseffektiv, samtidigt som kommunikationen kan ge miljövinster tack vare färre transporter, säger Tord Ohlsson, vd för Parajett.

Brevo är en webbtjänst som ger alla svenska medborgare över 15 år tillgång till en säker och gratis digital brevlåda på internet. Med Brevo kan företag, myndigheter och organisationer skicka brev som vanligtvis levereras med fysisk post i digital form till anslutna privatpersoner. Brevos tjänst handlar inte om någon form av marknadsföring eller digital DR, utan om digitala fakturor, avier, kontoutdrag och liknande.

Det är den andra elektroniska tjänsten som Parajett erbjuder på kort tid. Nyligen lanserade företaget en molnbaserad kontorsposttjänst, print2post.

– Vi har fått en oerhört bra respons från marknaden på print2post och vi kommer att ansluta och erbjuda våra kunder inom affärsområdet kontorspost möjligheten att använda Brevo, säger Tord Ohlsson.

Brevo är fristående från alla postoperatörer och samarbetar med de flesta ledande utdataföretagen i Sverige. Redan idag har över 100 000 privatpersoner aktiverat en egen Brevo. Brevo räknar med att en miljon svenskar kommer att ha en egen Brevo om cirka ett år.

– Postmarknaden avregleras i hela Europa och privata alternativ växer fram, säger Björn Junge. Allt fler personer är uppkopplade och digitala kanaler blir både vanligare och ett självklart val för alla typer av kommunikation.

Till anslutna företag som är avsändare i Brevo hör bland annat UC, Skandia och Haparanda kommun och till andra återförsäljare hör bland annat Stroede Ralton.

Läs vidare

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Senaste nytt

Xeikons Lion tar digitaltrycket framåt

Xeikon har lanserat Lion LX3000, en ny digital etikettpress med ett nytt styrsystem som ger hög produktivitet och etikettkvalitet med fina prestanda.
Xeikon

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1