Ipad-verktyg får fler funktioner

Den tyska programvaruutvecklaren Twixl Media har släppt version 2 av sitt Ipad-verktyg Twixl Publisher. Med programmet går det att skapa applikationer från Indesign-layout och publicera dessa i Itunes App Store.

Twixl Publisher är en kombination av insticksprogram som används i Indesign och ett individuellt verktyg och i version 2.0 har man börjat med en ny licensmodell.

Twixl Publisher Explore: ett startpaket som är kostnadsfritt. Här kan man som användare skapa en förhandsvisning på sin Ipad-app och ad hoc-appar som kan distribueras inhouse.

Twixl Publisher Premium: en enanvändarlicens som låter dig skapa ett oändligt antal ad hoc-appar eller färdiga appar för App Store. Idealiskt för mindre byråer eller enskilda formgivare som vill kunna bygga varumärkesspecifika appar.

Twixl Publisher Advanced: ger licens till fem användare som oberoende kan skapa ett obegränsat antal ad hoc-appar eller App Store-appar och samtidigt kunna använda Google Analytics. Främst för arbetsgrupper och företag som vill kunna distribuera innehåll inhouse via Apples Ios Developer Enterprise-program.

Twixl Publisher Professional: innehåller allt som finns i Advanced-versionen samt möjligheten att ta fram kiosk-appar (typiskt tidskrifter) med stöd för köp i appen och prenumerationer. Anpassad för publicister.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: