Prinfo Sundsvall utvecklar tjänsteutbudet med ett helt nytt affärsområde där man satsar på byråtjänster. Med satsningen byter man också namn till Accidens kommunikation.
Chef för kommunikationsbyrån blir Jonas Svedin, lärare i strategisk kommunikation, marknadskommunikation och varumärkesbyggande på Mittuniversitetet.
Jonas har själv studerat på avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap och har arbetat som lärare i två år. I år utsågs han dessutom till årets lärare på universitetet. Enligt honom är satsningen ett svar på ett ökande antal förfrågningar från kunder på trycksidan.
– Väldigt många kunder i området har frågat om vi inte kan åta oss andra, typiska byråtjänster, så det är en idé som legat och grott hos företaget under en längre tid.
I och med att Jonas Svedin tillträder nu till årsskiftet drar också kommunikationsbyrån igång på allvar. Men utvecklingsarbetet stannar inte där. I nästa steg kommer man att börja erbjuda digitala tjänster, ett område som ligger inom byråns erbjudande.
– Min styrka ligger i strategi, där jag kan se åt vilket håll kommunikationen bör gå och vilka kanaler som bör användas. Även om företaget av tradition varit ett tryckeri så pekar vi inte allt mot tryck, utan mot bra kommunikationslösningar oavsett kanal. Jag vill vara med och bygga en bro mellan tryck och digitalt.
– Jag hoppas och tror att den här satsningen kommer att gå mycket bra. Företaget har genom alla år skaffat en stor kundstock och många kontakter. Dessutom är det många företag i Sundsvall som vid något tillfälle har tryckt hos oss.