Visutech räknar med femdubblad omsättning hos sina kunder

PUBLICERAD: 12 januari 2012
UPPDATERAD: 12 januari

Visutech hade samlat sina kunder från hela Norden när de invigde sitt nya huvudkontor i Göteborg. I linje med vd Jan-Olof Jungerstens outtröttliga berättande om hur affärerna kan utvecklas, så firades invigningen med ett högintressant seminarieprogram.

– Förändring är ett ord som följt mig genom livet. Jag älskar förändring, sade Jan-Olof Jungersten och visade på hur han varit aktiv i förändring sedan han blev involverad i den första mobiltelefonen 1975. Det följdes av Commodore 64 och satellit-tv innan han började bygga it-system och genom dem hamnade i grafiska branschen, med rippar till Canons maskiner. Sedan starten med Indigo 1993 har han följt maskinerna genom mycket sorg i början och desto mer glädje längre fram – inte minst efter det att HP förvärvat företaget.

– Information, kommunikation, distribution och transaktion är de områden där våra kunder kan tjäna pengar. Det handlar om att våra kunder ska sätta sig in i sina kunders situation och se hur de kan hjälpa.

Efter Jan-Olof Jungersten pratade  bland annat Alon Bar-Shany, chef för HP Indigo.

– Från 2008 till 2012 kommer våra nordiska kunder att ha dubbla antalet tryckta sidor. Sedan räknar vi med att det under de kommande fyra åren ska bli en femdubbling. Större fokus på förpackningar, folding cartons etc. kommer att ligga i grunden för den tillväxten.

Det producerade fördelar sig med 42 procent som diverse tryck (broschyrer, visitkort, vykort, småskyltar etc.), 19 procent som etikett och förpackning, direktreklam nio procent, foto 17 procent och manualer 13 procent.

FOTO: Ulrik Södergren

 

Läs vidare

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar grafiskt företag

Åtta45 Print & Media öppnar plånboken och köper ett grafiskt bolag i Stockholm.
åtta45-webb

HP lanserar fyra nya digitalpressar

HP meddelade nyligen lanseringen av fyra nya digitalpressar, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure och Indigo V2 för den kommersiella marknaden.
FotoJet-(65)

Hon startar ny era för Kaffe Skog & Tryck

Mia Vindelhed kommer senast från skidbranschen. Nu glider hon in och tar över tryckeriet och pappershandelns Kaffe Skog & Tryck i Västerbottniska Vindeln norr om Umeå.
mia1

Mässpremiär på Drupa för Zünds Q-Line

Den schweiziska skärbordstillverkaren Zünd ställer ut under mottot ”Performance across the board” och tar med sig Q-Line som lanserades förra våren och nu visas på en mässa för första gången.
Zund 2