Visutech räknar med femdubblad omsättning hos sina kunder

PUBLICERAD: 12 januari 2012
UPPDATERAD: 12 januari

Visutech hade samlat sina kunder från hela Norden när de invigde sitt nya huvudkontor i Göteborg. I linje med vd Jan-Olof Jungerstens outtröttliga berättande om hur affärerna kan utvecklas, så firades invigningen med ett högintressant seminarieprogram.

– Förändring är ett ord som följt mig genom livet. Jag älskar förändring, sade Jan-Olof Jungersten och visade på hur han varit aktiv i förändring sedan han blev involverad i den första mobiltelefonen 1975. Det följdes av Commodore 64 och satellit-tv innan han började bygga it-system och genom dem hamnade i grafiska branschen, med rippar till Canons maskiner. Sedan starten med Indigo 1993 har han följt maskinerna genom mycket sorg i början och desto mer glädje längre fram – inte minst efter det att HP förvärvat företaget.

– Information, kommunikation, distribution och transaktion är de områden där våra kunder kan tjäna pengar. Det handlar om att våra kunder ska sätta sig in i sina kunders situation och se hur de kan hjälpa.

Efter Jan-Olof Jungersten pratade  bland annat Alon Bar-Shany, chef för HP Indigo.

– Från 2008 till 2012 kommer våra nordiska kunder att ha dubbla antalet tryckta sidor. Sedan räknar vi med att det under de kommande fyra åren ska bli en femdubbling. Större fokus på förpackningar, folding cartons etc. kommer att ligga i grunden för den tillväxten.

Det producerade fördelar sig med 42 procent som diverse tryck (broschyrer, visitkort, vykort, småskyltar etc.), 19 procent som etikett och förpackning, direktreklam nio procent, foto 17 procent och manualer 13 procent.

FOTO: Ulrik Södergren

 

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2