Sista chansen för att delta i Guldnyckeln

Nu på fredag, den 27 januari, är det sista dagen för att lämna in ditt bidrag till Sveriges största tävling i direktmarknadsföring, Guldnyckeln. Årets nya jury är redo att ta sig an nya alster.

I år firar Guldnyckeln 30-årsjubileum och har fått ett nytt upplägg med nya tävlingskategorier. Det nya upplägget påminner mer om internationella tävlingar som Echo Awards och Cannes Lions, menar arrangören SWEDMA.

– Genom att branschrelatera kategoriupplägget har vi ökat jämförbarheten och tydligheten, säger Johan Blomström, Guldnyckelns juryordförande och kreativ chef på MRM Starsky, som nu efter tre år dessutom gör sin sista omgång av tävlingen.

– Under min tid som juryordförande har det skett många spännande förändringar, både inom konsumentbeteenden, teknisk utveckling och i synen på vad som egentligen är reklam.

Johan Blomström menar att det i sin tur har medfört ett behov av att längs vägen justera jurysammansättningen, bedömningskriterierna och nu även tävlingskategorierna och reglerna för deltagande i stort.

Samtidigt med det nya kategoriupplägget öppnar Guldnyckeln även för kampanjer gjorda för den nordiska marknaden. Grundförutsättningen är dock fortfarande att kampanjen är producerad i Sverige.

Guldnyckelns nya kategorier är framtagna av en referensgrupp med representanter från byråer som är medlemmar i SWEDMA, juryledamöter och tidigare vinnare.

Läs mer på SWEDMAs webbplats.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: