Reklamservice utökar plastkapaciteten

PUBLICERAD: 2 februari 2012
UPPDATERAD: 2 februari
Henrik Gorard, vd, Reklamservice.

Reklamservice i Halmstad har investerat i en ny plastlinje från italienska CMC. Modellen, CMC 2800, är en betydande investering i sexmiljonersklassen som bidrar till att förverkliga företagets strategi.

Ett av huvudsyftena är en kapacitetsökning. Med maskinen på plats ökar Reklamservice kapaciteten med rulle in till cirka en halv miljon försändelser per dygn.

Men det handlar även om att kunna hantera och erbjuda mer komplexa tjänster åt sina kunder.

– Den nya plastkuverteringsmaskinen har 13 stationer med möjlighet att flytta runt iläggare och lägga i fler, totalt 15 iläggare alltså, säger Henrik Gorard, vd, Reklamservice.

– Vi ser hur utvecklingen har gått från enklare plastningar till mer avancerade lösningar. Samtidigt ökar Posten kraven på sina kunder och vi vill kunna se till att våra tjänster är portooptimerade och att våra kunder får maximal rabatt. Nu kan vi även selektera tjocka kataloger och tidskrifter.

Med nyinvesteringen har Reklamservice nu tre linjer som är utrustade med funktioner för att ta emot färdigprintad rulle som kan tas in och arkas och räknas upp för att sedan plastas med huvudprodukten. Alternativt kan man ta ut fyrsidingar från rulle och plasta med huvudprodukten. Denna funktion tillhandahåller Reklamservice även på kuverteringssidan.

 

______________________________________________________________
FAKTA REKLAMSERVICE
Reklamservice är ett renodlat distributionsföretag inriktat på kuvertering och adressering. Maskinparken består av maskiner som hanterar allt från små volymer till miljonupplagor. Företaget startade 1987.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)