Vill du bli bättre på att smidigt får in den information från omvärlden som du behöver för att sköta ditt arbete? Samtidigt som du slipper det mesta av all den information som inte tillför något? Vill du att den information som du själv genererar är utformad så att den är hänsynsfull mot mottagarna? Vill du få tips om nya digitala – ofta kostnadsfria – verktyg för informationshantering som kan hjälpa dig att slippa stress genom att få mer gjort på kortare tid?
Då kan Populär Kommunikations nya eftermiddagskurs ”Effektivisera ditt digitala jag” vara något för dig. Den genomförs under mars-maj i Göteborg, Karlstad, Malmö, Norrköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Växjö och Örebro.
Nästa kurs är en heldag i Stockholm där deltagarna får en uppdatering när det gäller ny hård- och mjukvara det senaste året för olika aspekter på publishing. Programpunkten ”18 sätt att fånga läsare” bjuder, utöver mycket annat, på exempel ur de vinnande bidragen i Svenska Publishing-Priset 2011. I övrigt i programmet: Producera information för mobila enheter. Sjutton sarkastiskt presenterade fallgropar som man lätt råkar ut för när man producerar trycksaker och webbplatser. Levande presentationer med dator. Hur utvecklingen påverkar dig och hur du kan påverka den.
Presentatörer är Göran Johannesson från ProgramSupport och Björn Karlsson från Populär Kommunikation.
Under hela dagen pågår en utställning med alla de vinnande tidningarna, böckerna och andra trycksakerna i 2011 års omgång av kommunikationstävlingen Svenska Publishing-Priset.
Mer information på popkom.se/funkadigitalt respektive popkom.se/k-dagen.