Dones vd går vidare

PUBLICERAD: 23 februari 2012
UPPDATERAD: 23 februari
Peter Heuman.

Dones vd Peter Heuman säger upp sig från vd-posten. Enligt ett pressmeddelande görs det på egen begäran och i samförstånd med styrelsen. Företagets nuvarande vice vd Henrik Andreasson träder in som tillförordnad vd. Done räknar med att hitta en ny vd inom tre till sex månader.

Henrik Andreasson har varit verksam inom bolaget sedan september 2008. Som vice vd har han bland annat ansvarat för att integrera förvärven av Stockholm Interactive och Ottoboni, köp som gör att Done förflyttat sig från traditionell trycksaksproduktion till digitala medier.

– Med bolagets starkaste år någonsin bakom sig känner jag att det är dags att lämna över vd-rollen och gå vidare, säger Peter Heuman. Det har varit en oerhört spännande resa och jag hyser inga tvivel om att bolaget kommer att fortsätta sin framgångsrika utveckling. Jag har meddelat valberedningen att jag står till deras och bolagets förfogande inför årsstämman 2012. Jag avser också att kvarstå som aktieägare i Done framöver.

– Done har under de senaste åren genomgått en strukturell omvandling från en traditionell mediaproduktionsbyrå till en betydande aktör på mediamarknaden med kompetens inom såväl traditionell som digital media, säger Lars Johansson, vice ordförande. Bolaget har idag en stark och kompetent ledningsgrupp, vilket varit av avgörande betydelse för bolagets positiva utveckling.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Högpresterande inkjetpress i strålkastarljuset hos Kodak

Kodak kommer visa upp en mängd produkter som är konstruerade för att hjälpa tryckerier att bli mer lönsamma när branschen förändras.
Kodak_drupa-2024-booth_

Alvöen förstärker teamet efter ökad orderingång

Alvöen är inne på sitt femte verksamhetsår i Sverige och utvecklingen har gått i snabb takt. Nästa steg är att stärka serviceteamet och utöka lokalerna utanför Borås. 
alvoen_kennethnilsson ver 2

Vilda maskinnyheter från Ricoh

Med en drake, en örn och en jaguar låter Ricoh besökarna få en virtuell och högteknologisk naturupplevelse i österländsk miljö i sin monter på Drupa.
webb-ricoh

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke