Ricohs verksamhetsår startar den 1 april. I samband med det nya året har de också valt en ny payoff, som ska följa företagets namn. Det är de två orden Imagine och Change som ska stå där. Orden ska berätta att Ricoh nu framför allt är ett tjänsteföretag.
– Förmågan att förändras är en förutsättning i dagens företagsklimat, säger Ricohs vd Shiro Kondo, Ricoh. Trycket ökar på kunderna, att de ska hänga med i utvecklingen, för att inte hamna på efterkälken. På Ricoh satsar vi på att hjälpa våra kunder att välkomna förändring genom innovation. Det är också budskapet vi vill förmedla med den nya payoffen imagine. change.
– Den globala lanseringen av budskapet imagine. change. betonar Ricohs kundorienterade företagsfilosofi: innovation som driver utveckling av nya idéer och nya sätt att förbättra tillvaron. Ricoh hjälper företag och individer att förändra sina arbetssätt och uppmuntrar till kreativitet. imagine. change. är mer än en ny payoff – den utgör kärnan i Ricohs varumärke.