Läsplattor går om mobiltelefoner

Den webbtrafik som genereras av Ipad och andra läsplattor växer tio gånger så snabbt som webbtrafiken som är relaterad till smartphones. Det visar en ny undersökning från Adobe.

Undersökningen som företaget genomfört är baserad på en analys av över 23 miljarder webbesök och visar även att läsplattor går om smartphones nästa år i fråga om storleken på webbtrafiken dessa enheter står för.

Enligt Adobe förklaras den kraftiga tillväxten av att vi köper allt fler läsplattor och att den genomsnittliga användaren besöker fler webbplatser varje gång hon eller han använder sin läsplatta.

Undersökningen visar också att den samlade webbtrafiken från läsplattor kommer att stå för tio procent av den totala trafiken redan år 2014. Enligt Adobe har många företag bortsett från denna tillväxt och har främst satsat på appar till smartphones som sin mobila strategi.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: