Konsumenter oroliga över sin information

PUBLICERAD: 26 juni 2012
UPPDATERAD: 26 juni

Endast en minoritet av amerikanska konsumenter är övertygade om att företag skyddar deras personliga information online. Det visar en undersökning från Truste, som hjälper företag med att skydda personuppgifter. Trots detta menar en majoritet av de digitala marknadsförarna att personalisering är fundamental för deras onlinestrategier.

Resultaten från undersökningen är inte upplyftande för någon som arbetar med marknadsföring i digitala kanaler. Endast 9 procent av deltagarna i undersökningen litar helt och hållet på att deras personinformation inte hamnar i orätta händer. 53 procent var inte övertygade om att företag skyddar deras personliga information. Det är en ökning med 12 procent jämfört med en undersökning som utfördes tre månader tidigare. Enligt Truste kan detta bero på en ökande skepsis, eller att de påståenden som deltagarna fick välja var annorlunda formulerade.

Det är inte bara amerikanska konsumenter som misstror företagens förmåga att skydda deras personuppgifter. Den brittiska direktmarknadsföringsorganisationen DMA har publicerat en undersökning som visar att det finns en växande andel konsumenter som aldrig lämnar ut sina uppgifter. Denna siffra har stigit från 25 procent 1997, till 31 procent i år.

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

Etiketto Groups ägare förvärvar etikettjätte

Nu tar Etiketto Group steget in på ny marknad.

FotoJet---2025-02-04T161312.200

Canon satsar stort på Hunkeler Innovation Days

Under temat ”The Power to Move” vill Canon visa hur framgångsrika varumärken och tryckerier utnyttjar deras teknologier, tjänster och support.

canon_prostream_3000_01

Tryckeri för sedelförfalskning hittat

Det pågår just nu en större polisinsats för att finna och beslagta förfalskade pengar efter att ett tryckeri för förfalskning av euro och dollar hittats.

money-3481699_1920

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324