Webb-till-tryck är något som man diskuterat många gånger i den grafiska branschen. Det finns många lösningar och system att välja på.
Att lyckas med en webb-till-tryck-satsning kräver även mycket av organisationen och ledningen. Möjligheterna är många och på samma sätt är fallgroparna många. Reprografiförbundet har satt ihop en konferensdag den 18 september med ett digert program där de vill informera, inspirera, och nätverka kring ämnet webb-till-tryck. Inget ämne är tabu och de lovar många AHA-upplevelser.
Datum och tid: 18 september 2012, Tid: 09.00–17.00
Plats: Citykonferensen / Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm
Pris: 750 kr (Medlemmar i Reprografiförbundet har 40 procent rabatt). Anmälan är personlig och bindande men plats kan överlåtas åt kollega. Om du är intresserad av en spontan gemensam middag på kvällen så anmäl även detta (Självkostnadspris).
Anmäl dig på: info@reprografiforbundet.se
Programmet
• Inledning – Reprografiförbundet
• Onlinestrategi behövs det? – Ulf Sunnberg, Clear Edge
• Hur tänkte vi med webb-till-tryck – Amir Kheirmand, Navii
Kaffepaus
• Enkelhet, flexibilitet och teknik – Mikael Bossel, Exedra
• 10 mest vanliga misstagen med webb-til-tryck – Ulf Sunnberg, Clear Edge
Lunch
• Sociala media, varför då? – Reprografiförbundet
• Vad kan tryckbranschen lära av andra branscher – Henrik Muller Hansen, Optimalprint
• Webb-till-tryck, kampanjer och facebook – Peter Johansson, XMPIE
Kaffepaus
• Ingångsättning av webb-till-tryck-projekt – Ulf Sunnberg, Clear Edge
• Frågeforum
• Sammanfattning och mer info – Reprografiförbundet