Lär dig mer om webb-till-tryck

PUBLICERAD: 14 augusti 2012
UPPDATERAD: 14 augusti

Webb-till-tryck är något som man diskuterat många gånger i den grafiska branschen. Det finns många lösningar och system att välja på.

Att lyckas med en webb-till-tryck-satsning kräver även mycket av organisationen och ledningen. Möjligheterna är många och på samma sätt är fallgroparna många. Reprografiförbundet har satt ihop en konferensdag den 18 september med ett digert program där de vill informera, inspirera, och nätverka kring ämnet webb-till-tryck. Inget ämne är tabu och de lovar många AHA-upplevelser.

Datum och tid: 18 september 2012, Tid: 09.00–17.00

Plats: Citykonferensen / Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm

Pris: 750 kr (Medlemmar i Reprografiförbundet har 40 procent rabatt). Anmälan är personlig och bindande men plats kan överlåtas åt kollega. Om du är intresserad av en spontan gemensam middag på kvällen så anmäl även detta (Självkostnadspris).

Anmäl dig på: info@reprografiforbundet.se

Programmet

• Inledning – Reprografiförbundet

• Onlinestrategi behövs det? – Ulf Sunnberg, Clear Edge

• Hur tänkte vi med webb-till-tryck – Amir Kheirmand, Navii

Kaffepaus

• Enkelhet, flexibilitet och teknik – Mikael Bossel, Exedra

• 10 mest vanliga misstagen med webb-til-tryck – Ulf Sunnberg, Clear Edge

Lunch

• Sociala media, varför då? – Reprografiförbundet

• Vad kan tryckbranschen lära av andra branscher – Henrik Muller Hansen, Optimalprint

• Webb-till-tryck, kampanjer och facebook – Peter Johansson, XMPIE

Kaffepaus

• Ingångsättning av webb-till-tryck-projekt – Ulf Sunnberg, Clear Edge

• Frågeforum

• Sammanfattning och mer info – Reprografiförbundet

 

Läs vidare

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg

Kodak stärker Prinergy i version 10

Kodak fortsätter att förbättra prestanda, funktionalitet och säkerhet för deras arbetsflödesprogram.
Kodak

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Alvöen bjöd på flera nyheter

En butiksskylt med diamantpolerad logga, en kub med mönster i ett svart stenliknande material och ett specialtillverkat båtfönster. Det var några exempel på spännande applikationer som Alvöen visade upp i sin monter.
Alvöen 4

Senaste nytt

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.
mässcollage

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.
890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o

Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Folier.se säljer maskiner och material för att göra det mesta inom tryck i allmänhet och textiltryck i synnerhet. De tog bland annat med sig Secabos rulle till rulle-skärbord för DTF till Sign&Print-mässan.
DSC_4677

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg