Lär dig mer om webb-till-tryck

PUBLICERAD: 14 augusti 2012
UPPDATERAD: 14 augusti

Webb-till-tryck är något som man diskuterat många gånger i den grafiska branschen. Det finns många lösningar och system att välja på.

Att lyckas med en webb-till-tryck-satsning kräver även mycket av organisationen och ledningen. Möjligheterna är många och på samma sätt är fallgroparna många. Reprografiförbundet har satt ihop en konferensdag den 18 september med ett digert program där de vill informera, inspirera, och nätverka kring ämnet webb-till-tryck. Inget ämne är tabu och de lovar många AHA-upplevelser.

Datum och tid: 18 september 2012, Tid: 09.00–17.00

Plats: Citykonferensen / Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm

Pris: 750 kr (Medlemmar i Reprografiförbundet har 40 procent rabatt). Anmälan är personlig och bindande men plats kan överlåtas åt kollega. Om du är intresserad av en spontan gemensam middag på kvällen så anmäl även detta (Självkostnadspris).

Anmäl dig på: info@reprografiforbundet.se

Programmet

• Inledning – Reprografiförbundet

• Onlinestrategi behövs det? – Ulf Sunnberg, Clear Edge

• Hur tänkte vi med webb-till-tryck – Amir Kheirmand, Navii

Kaffepaus

• Enkelhet, flexibilitet och teknik – Mikael Bossel, Exedra

• 10 mest vanliga misstagen med webb-til-tryck – Ulf Sunnberg, Clear Edge

Lunch

• Sociala media, varför då? – Reprografiförbundet

• Vad kan tryckbranschen lära av andra branscher – Henrik Muller Hansen, Optimalprint

• Webb-till-tryck, kampanjer och facebook – Peter Johansson, XMPIE

Kaffepaus

• Ingångsättning av webb-till-tryck-projekt – Ulf Sunnberg, Clear Edge

• Frågeforum

• Sammanfattning och mer info – Reprografiförbundet

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Textiltryck utan för- och efterbehandling

Epson lanserar nu Monna Lisa ML-13000, en direct-to-fabric-skrivare som kan printa direkt på tyget i en enda process utan separat för- eller efterbehandling.
ML-13000 ver 2

Horizon vänder blad med tre nya samarbeten

Efterbehandlingsleverantören Horizon skriver nya kapitel med tre färska samarbeten. Nu kan de hjälpa tryckerier från tryck till färdig bok i både mjuk- eller hårdpärm.
FotoJet-(82)

Helautomatiskt skärsystem som förflyttar gränserna

Elitron bjuder under Drupa in till en förhandstitt på den uppgraderade Kombo TAV – ett anmärkningsvärt framsteg inom digital skärteknik.
elitron_01

Mjukvarusamarbete för bättre flyt

ECO3 och eProductivity Software (ePS) har ingått ett strategiskt partnerskap med målet att ta automationen hos tryckerierna till nästa nivå.
ECO3 ePS