Nearline till Mölndal

PUBLICERAD: 17 augusti 2012
UPPDATERAD: 17 augusti
Från vänster: Hanna Johansson, prepress, Tryckkedjan, Olle Orstadius, delägare, Tryckkedjan och Joakim Svedin Insert Nord.

Tryckkedjan i Mölndal har investerat i en ny Bourg Nearline med arkmatare, kantskär, big, häft och fals samt framkantstrimmer. Maskinen installerades vecka 33.

Bourgutrustningen skall i huvudsak få sitt material från en Xerox 700-printer. Tryckkedjans ägare ser detta som ett steg in i den digitala världen.

Utrustningen har levererats av Insert Nord.

Läs vidare

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Senaste nytt

V-Tab kan styckas upp: Internationell aktör lägger bud

Konkursade tryckerikoncernen V-Tab ser ut att delas upp i flera delar. En stor internationell tryckeriaktör är intresserad av en del av verksamheten medan en svensk aktör vill ha en annan del.
FotoJet-(69)

Affiliprint inleder samarbete för AI-stödd direktreklam

Affiliprint ansluter sig till tyska Adnymics. Expansionen inkluderar AI-stödd direktreklam.
final-adnymics-x-linehub-press-release-V2

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1