Inför sommarrean testade SIBA i Norge ett nytt format för sin direktreklam. Det nya formatet heter superpanorama och ger en rejäl tillökning i exponeringsyta.
– Efter förslag från vår trycksamarbetspartner V-TAB valde vi att pröva superpanorama, säger Victor Bengtsson, landschef för SIBA Norge. Vi såg en tydlig DR-effekt den aktuella veckan, vilket delvis kan bero på det uppseendeväckande formatet.
Superpanorama är ett format där sidorna viks in i mitten. Det ger en annons som spänner över fyra sidor tabloid i bredd. Formatet är framtaget av V-TAB. SIBA i Norge är först ut inom hemelektronikbranschen att använda sig av superpanorama i sin DR.
– Vi ville göra något för att sticka ut. Tillsammans med våra andra marknadsföringsåtgärder bidrog det nya formatet till högre omsättning och större kundtillströmning, säger Victor Bengtsson.
SIBA:s samarbete med V-TAB sträcker sig över 15 år, och koncernen trycker samtliga reklamblad för SIBA:s kampanjer i Norge, Sverige och Danmark. Efter önskemål om att vilja göra något annorlunda som syns, förslog V-TAB det nya superformatet.