V-TABs superformat

PUBLICERAD: 4 september 2012
UPPDATERAD: 4 september

Inför sommarrean testade SIBA i Norge ett nytt format för sin direktreklam. Det nya formatet heter superpanorama och ger en rejäl tillökning i exponeringsyta.

– Efter förslag från vår trycksamarbetspartner V-TAB valde vi att pröva superpanorama, säger Victor Bengtsson, landschef för SIBA Norge. Vi såg en tydlig DR-effekt den aktuella veckan, vilket delvis kan bero på det uppseendeväckande formatet.

Superpanorama är ett format där sidorna viks in i mitten. Det ger en annons som spänner över fyra sidor tabloid i bredd. Formatet är framtaget av V-TAB. SIBA i Norge är först ut inom hemelektronikbranschen att använda sig av superpanorama i sin DR.

– Vi ville göra något för att sticka ut. Tillsammans med våra andra marknadsföringsåtgärder bidrog det nya formatet till högre omsättning och större kundtillströmning, säger Victor Bengtsson.

SIBA:s samarbete med V-TAB sträcker sig över 15 år, och koncernen trycker samtliga reklamblad för SIBA:s kampanjer i Norge, Sverige och Danmark. Efter önskemål om att vilja göra något annorlunda som syns, förslog V-TAB det nya superformatet.

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)