Sociala medier i tryck

PUBLICERAD: 7 oktober 2012
UPPDATERAD: 7 oktober

Kodaks förra marknadschef Jeffrey Hayzlett har skrivit en bok om marknadsföring. Den typen av böcker följer egentligen en standard som säger 50 000 ord, fördelade på tio kapitel. Försäljningen är också i stora drag begränsad till de 14 dagar när recensenterna pratar om boken och du får vara med och berätta om den i TVs morgonsoffor.

Jeffrey Hayzlett ville att hans bok skulle leva längre. Därför tog han till ett antal grepp som hade med sociala medier att göra.

 

1. Han gjorde istället 35 korta kapitel. Varje kapitelrubrik blev lång, nära 140 tecken, vilket är lika med en tweet. Sedan skickade han, via twitter, ut en rubrik varje dag. Samtidigt lade han de första 500 orden från kapitlet på sin blogg. Detta gjorde han varje dag i drygt en månad.

 

2. I början av varje kapitel finns en QR-kod. Genom att läsa av den kommer läsaren till Jeffrey Hayzletts blogg, där de erbjuds att få några minuter film med exempel på det som kapitlet handlar om. Tack vare detta får författaren dels veta vilka kapitel som är mest populära och behöver fördjupas i kommande bok och dels ett helt register med kontaktdata till läsarna, vilket underlättar för framtiden.

Senaste nytt

Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Fujifilm är tillbaka på FESPA och visar upp sina senaste lösningar för storformatutskrifter.

FUJ16_HS3000
Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Spandex anordnar ett kostnadsfritt webbinarium om Framtidens textillösningar för tryck. I fokus står bland annat frågor som kommande trender och hållbarhet.

1000x500px-S&P-artikel-webinar
Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Epson avtäcker ny skyltskrivare

Tillverkaren satsar på personalisering och mer hållbart textiltryck på Fespa. De kommer också avtäcka en helt ny skyltproduktionsskrivare.

SC9100
Epson avtäcker ny skyltskrivare

Nio tips på vad du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står för dörren och det är alltid spännande att se i vilken riktning leverantörerna har valt för att styra sin utveckling. Sign&Print har plockat ut nio intressanta nyheter på årets mässa.

Fespa kollage
Nio tips på vad du kan se på Fespa

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP
Kongsberg Ultimate: ”Det snabbaste skärbordet på marknaden”

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1
”Solida lösningar som tål hög belastning”

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4
Marabu går grönt med ny certifiering

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1
MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna