Amerikaner föredrar DR som reklamkanal

PUBLICERAD: 3 januari 2013
UPPDATERAD: 3 januari

Enligt det amerikanska marknadsföringsföretaget Epsilon Targetings årliga DR-undersökning Consumer Channel preference Study, föredrar majoriteten av de amerikanska konsumenterna att få reklam via DR. Sex av tio gillar att ta få DR-utskick om nya produkter.

Men endast 39 procent av deltagarna i undersökningen menade att de gillar att ta emot e-post från företag om nya produkter, och endast 6 procent menade att de ville ha denna information i mobilen. Bland mobilanvändare är det snarare e-post och webb som är de föredragna kanalerna.

De främsta anledningarna till varför man föredrar direktreklam är att man kan läsa utskicket när man vill (73 procent), man kan referera till utskicket när det finns behov (61 procent), man kan ta med informationen (utskicket) (40 procent).

När det gäller informationskällor och trovärdighet hamnar vänner och familj i toppen på 52 procent, dagstidningar, företagswebbplatser och sökmotorer på 22 procent. Lägst trovärdighet har e-post (11 procent), Facebook (8 procent) och Youtube (6 procent).

Annonsering i sociala medier går trögt. 2011 sa 13 procent av konsumenterna att de annonser man sett i sociala medier var meningsfulla och hade ett värde. 2012 hade siffran stigit marginellt till 14 procent.

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren Signcore fyller ett år. Det firas med Öppet hus i Borås. VD Robert Nyblom om: ✔Dagens program ✔Den kaotiska starten ✔Bolagets egna DTF-film

IMG_6172wb

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus