Nordens största grafiska händelse

PUBLICERAD: 17 januari 2013
UPPDATERAD: 17 januari

Nordens största grafiska händelse närmar sig med stormsteg. Den 5-7 februari möts alla aktörer inom den grafiska branschen på Print 2013 på Kistamässan i Stockholm.

En av de hetaste föreläsarna inom den grafiska internationella branschen, Dr Joe Webb från USA, kommer till Print 2013 för att berätta om nycklarna till framgång de kommande sex åren.

– Den grafiska branschens volymer påverkas av den allmänna konjunkturen, men det är viktigt att inse att trenden inom kommunikationsteknik är mycket viktigare, fortsätter Dr Joe Webb.

Grafiska företag är i den unika positionen att förstå och hantera användning av innehåll i sitt sammanhang, säger Dr Joe Webb.

På mässan finns ett 60-tal utställare som kommer att visa de senaste nyheterna inom digitaltryck, dokumenthantering, print on demand, 3d-tekniker, uv-tryck, storfomat, inkjet och mycket mer.

I en bransch som genomgår stora förändringar har kunskap, trender, analyser och visioner stor betydelse. Därför satsar också Print 2013 på ett stort utbud av seminarier med 25 föreläsare som berör den grafiska branschen, allt från framtidens tryck till hur du agerar på sociala med lönsamhet.

Lena-Liisa Tengblad från Grafiska företagens förbund kommer och talar om överlägsna trycksaker som säljer. I det kommande nummer av Grafiskt Forum AGI kan du läsa om allt kring mässan. Här finns alla utställare med detaljerad information, seminarieprogram och presentation av föreläsare. Du kan också läsa intervjuer med föreläsare som Dr Joe Webb och Lena-Liisa Tengblad, GFF, och många andra. Dessutom får du massor av extra läsning om produkter och teknik inför mässan Print 2013.

Läs hela programmet och registrera dig här.

 

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex