Nordens största grafiska händelse närmar sig med stormsteg. Den 5-7 februari möts alla aktörer inom den grafiska branschen på Print 2013 på Kistamässan i Stockholm.
En av de hetaste föreläsarna inom den grafiska internationella branschen, Dr Joe Webb från USA, kommer till Print 2013 för att berätta om nycklarna till framgång de kommande sex åren.
– Den grafiska branschens volymer påverkas av den allmänna konjunkturen, men det är viktigt att inse att trenden inom kommunikationsteknik är mycket viktigare, fortsätter Dr Joe Webb.
Grafiska företag är i den unika positionen att förstå och hantera användning av innehåll i sitt sammanhang, säger Dr Joe Webb.
På mässan finns ett 60-tal utställare som kommer att visa de senaste nyheterna inom digitaltryck, dokumenthantering, print on demand, 3d-tekniker, uv-tryck, storfomat, inkjet och mycket mer.
I en bransch som genomgår stora förändringar har kunskap, trender, analyser och visioner stor betydelse. Därför satsar också Print 2013 på ett stort utbud av seminarier med 25 föreläsare som berör den grafiska branschen, allt från framtidens tryck till hur du agerar på sociala med lönsamhet.
Lena-Liisa Tengblad från Grafiska företagens förbund kommer och talar om överlägsna trycksaker som säljer. I det kommande nummer av Grafiskt Forum AGI kan du läsa om allt kring mässan. Här finns alla utställare med detaljerad information, seminarieprogram och presentation av föreläsare. Du kan också läsa intervjuer med föreläsare som Dr Joe Webb och Lena-Liisa Tengblad, GFF, och många andra. Dessutom får du massor av extra läsning om produkter och teknik inför mässan Print 2013.
Läs hela programmet och registrera dig här.