Vilket är ditt språk i sociala medier?

PUBLICERAD: 3 februari 2013
UPPDATERAD: 3 februari

Swedma, som är en intresseorganisation för direktmarknadsföring, startar nu utbildningar med skräddarsydda kursprogram. ”Språket i sociala medier” är en halvdagsutbildning om hur vi bör kommunicera i sociala medier.

Hur kommunicerar du bäst i de sociala kanalerna? Är det som att skriva ett vanligt brev? Hur skapar du en dialog som inte drar iväg åt håll som du inte kan hantera?

Kursen omfattar:

– Olika medier fungerar olika.

– Vem skriver du för? Målgrupp i olika medier.

– Skriva långt eller skriva kort?

– Det viktigaste på 140 tecken.

– Hur läser man bloggar och mikrobloggar – undersökning med ögonrörelsekamera.

– Stil och ton, vett och etikett.

Utbildningen är praktiskt inriktad med övningar och diskussioner.

Tid och plats: Torsdag 14 februari, 9.00–12.00, Linnégatan 9-11, Stockholm.

www.swedma.se

 

Senaste nytt

Spandex spänner musklerna

Framöver kommer företaget satsa hårt på att hjälpa kunderna att bredda sig mot nya områden både vad det gäller materialval och produktion för att stärka sin affär.

SpandexDSC_0868
Spandex spänner musklerna

Durst stärker närvaron i Norden

Durst Group tar över Molanders Sign & Display AB. Bolaget byter namn till Durst Nordic AB och har rekryterat en ny vd.

Img
Durst stärker närvaron i Norden

Sidels robot laddar etikettrullar

Sidel lanserar CoboREEL, en automatiserad lösning för laddning av etikettrullar.

CoboREEL_3x
Sidels robot laddar etikettrullar

Cloudlab förstärker teamet med tidigare tryckeri-vd

Cloudlab som arbetar med web to print-lösningar rekryterar Nicole Royar som "kundsuccéchef". Hon har gedigen erfarenhet från tryckeribranschen som tidigare vd för SDK Systemdruck Köln under 15 år.

Nicole-Royar
Cloudlab förstärker teamet med tidigare tryckeri-vd

Läs vidare

Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Tyska Cloudlab Solutions är en etablerad leverantör av web-to-print-lösningar inom både tryck och förpackning. Med nya versionen X3 tar företaget hjälp av AI när det gäller bland annat design och prissättning.

Cloudlab
Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Mutoh har utvecklat en inkjetskrivare med Fujifilms AQUAFUZE-teknologi med ett nytt vattenbaserat UV-bläck. Denna visas under Drupa tillsammans med bland annat Direct-to-Object-skrivaren XpertJet 1462 som precis vunnit en EDP Award.

Mutoh 1
Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Heidelberg breddar med inkjet-portfölj

Den stora nyheten i Heidelbergs Drupa-monter var lanseringen av deras två nya inkjetpressar som de marknadsför i samarbete med Canon, men under eget namn och i egen förpackning. Därmed kommer de två maskinerna att heta Jetfire 50 respektive 75, vilket speglar formaten B3 och B2.

heidel_01
Heidelberg breddar med inkjet-portfölj

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.

FotoJet-(79)
Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam