Loyalty management-expert till Guldnyckeln

PUBLICERAD: 12 februari 2013
UPPDATERAD: 12 februari
Terry Leahy.

En av världens mest inflytelserika visionärer inom detalj- och dagligvaruhandeln blir årets huvudtalare vid inspirations- och kunskapsdagen Guldnyckeln. Tescos förre vd Terry Leahy var ledande i handelns tjänsterevolution på 00-talet. Nu är han en tongivande missionär för loyalty management.

Inför den 31:a upplagan av Guldnyckeln fortsätter arrangören SWEDMA sin stora satsning på det årligt återkommande kunskapsarrangemanget. Årets huvudtalare är sir Terry Leahy, hyllad världen över för det banbrytande arbete han utfört under sina 14 år som koncernchef för den brittiska dagligvarukedjan Tesco, i dag världens näst största detaljhandelsföretag. Leahys resa tillsammans med Tesco är en fascinerande berättelse om hur ett företag kan förändra en hel nation, inte minst i hur Storbritanniens medborgare ser på sina kost- och inköpsvanor. Tesco är en så lyckad framgångssaga att Terry Leahy har adlats för sitt arbete.

– Vi är oerhört glada över att sir Terry kommer till oss. Det speglar vår satsning på att utveckla kunskapsinnehållet i Guldnyckeln. Han var drivande i att utveckla och digitalisera relationsmarknadsföringen i dagligvaruhandeln, säger Eva-Lotta Laurin, vd för SWEDMA.

Terry Leahys medverkan har möjliggjorts tack vare ett nära samarbete med Kaplan RM, som nu går in som ny huvudsponsor för Guldnyckeln. Kaplan är sedan 25 år specialister på loyalty management.

– Om du i någon form arbetar med kundrelationer idag, får du inte missa årets upplaga av Guldnyckeln. Kaplan och Leahy är båda resultatet av ett enträget, medvetet arbete och en fortgående utvecklingsprocess, säger Eva-Lotta Laurin.

– Vi är mycket glada över att gå in som huvudsponsor för Guldnyckeln 2013. Vi ser hur datadriven kommunikation, som vi gått i bräschen för, blir alltmer efterfrågad. Vi vill lyfta frågan om lönsamma kundrelationer till den nivå där den hör hemma – högst upp i företagens organisationer och ledningsgrupper. Att då tillsammans med Guldnyckeln kunna erbjuda sir Terry Leahy som huvudtalare, med efterföljande paneldebatt i vilken han kommer delta, är väldigt spännande, säger Johan Nordenström, vd för Kaplan RM.

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.
PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.
Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.
Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 
eProdictivity 1

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922