Direktreklam står oväntat starkt - slår digitalmedier

PUBLICERAD: 7 mars 2013
UPPDATERAD: 14 november

Direktreklam på papper är mer intressant än digital mediereklam, tycker svenska konsumenter. Det framkom i en undersökning från Icebreaks, som också visade att direktreklamen har stärkts i förhållande till digitalt sedan förra året.

Det var femte året i rad som svenska konsumenter placerade oadresserad direktreklam i topp  Enligt Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam har positionen stärkts det senaste året. Intresset för reklam är lika stort som för sju år sedan och enligt Icebreaks undersökning konsumeras direktreklam även av de som är uttalade motståndare till direktreklam. Konsumenterna använder främst reklamen till erbjudanden och prisjämförelser.

Läs vidare

Sign Print&Pack-mässan utsåld

Projektledaren Lars Jensen meddelar nöjt att alla utställningsplatser är sålda. Därmed är grunden lagd för en branschfest och framgång utöver det vanliga.
messe-768x512

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web

De vinner Svenska skyltpriset: "Neon var det självklara valet"

Vinnarbidragen finns i Stockholm och Malmö.
FotoJet---2024-09-05T144045.319

XSYS köper MacDermid

XSYS, en global leverantör av integrerade lösningar för flexo-, boktrycks- och prepressindustrin, förvärvar MacDermid.
xsys

Senaste nytt

Sign Print&Pack-mässan utsåld

Projektledaren Lars Jensen meddelar nöjt att alla utställningsplatser är sålda. Därmed är grunden lagd för en branschfest och framgång utöver det vanliga.
messe-768x512

Nya HP-folier i Spandex sortiment

Materialåterförsäljaren börjar sälja flera nya folier, laminat och wrapfilm från HP.
EKT-Data-Sheet-HP-Grip-Gloss-CP-July-2024-EN-1

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041