En helt unik årsredovisning

alotofcovers

Den internationella tryckerikoncernen Elanders har tagit fasta på begreppet personlig årsredovisning. Utgåvan för 2012 har nämligen 5678 unika omslag.

Årsredovisningen är producerad i samarbete med More PR och Rubrik. De 5678 unika omslagen har tagits fram i samarbete med Xerox Sverige.

– Vi vill passa på att visa vilka möjligheter vi kan erbjuda när det gäller personifierat tryck och att vi är en av de ledande inom detta område inom grafisk industri, kommenterar Magnus Nilsson, vd och koncernchef för Elanders.

Att få se sitt eget namn på trycksaker är numera vardagsmat inom reklam och annan marknadskommunikation. Att skapa helt unika omslag i en stor upplaga är en betydligt större utmaning.

– En uppgift som vi klarade av tack vare erfarenheten att arbeta med stora volymer av bilder, variabeldata och automatiska inställningar. Att genomföra uppdraget manuellt hade tagit flera veckor, säger Magnus Nilsson.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Riktigt lyxiga småserier

Ofta kombineras önskan om exklusiva förpackningar med att upplagan är låg. Kanske bara några tusen eller till och med bara några hundra exemplar. Det är en självklarhet att jobbet ska digitaltryckas. Men hur gör jag med efterbehandlingen, när jag gärna vill ha alla de speciella effekterna? Det där som gör förpackningen exklusiv.

Publicerat av: 

Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: