USAs tryckerier lanserar tryck-digital-hemsida

PUBLICERAD: 22 april 2013
UPPDATERAD: 22 april

USAs tryckeriers organisation, PIA, lanserar en sajt  tänkt som en kunskaps- och mötesplats för både digital och pappersbaserad grafisk kommunikation. Det skriver Printing Industries of America och hänvisar till den nya sajten, som redan är i drift. Man säger sig upprätta sajten för att spegla den allmänna trenden i branschen, där multimedia och integration mellan papper och nät har blivit en självklar del av produktionen i vardagen.

”I takt med att våra medlemmar flyttar sitt fokus till integrerade tekniklösningar gör vi det också . Det nya integrerade tryckcentret ska fungera som den plats vi kan utbilda både våra medlemmar och reklambranschen om de sätt tryck är relevant och en nyckel i marknadskommunikation,” sade Julie Shaffer, vice VD för PIAs nya integrerade sajt.

Hemsidans funktioner kommer att lanseras stegvis. Den 1 maj sjösätts Prime, en funktion som lär användarna att sända ut flerkanalsmeddelanden på ett rationellt sätt, alltså publicering av budskap i SMS, QR-koder och digitala medier samtidigt.

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)