Digital signage på Berghs slututställning

PUBLICERAD: 22 maj 2013
UPPDATERAD: 22 maj

berghs_utstallning_2013

Den 23 maj öppnar dörrarna till Berghs slututställning, som i år ger mer utrymme åt digitala upplevelser för sina besökare.

På ett 40-tal bildskärmar och 3d-projektorer från NEC, visar avgångselever upp sina kreativa projekt på temat ACT. Utställningen äger rum på Berghs School of Communications på Sveavägen 34 (T-station Hötorget) den 23–26 maj.

− Det är otroligt kul att få vara en del av utställningen, säger Henrik Breda, Sales & Marketing Director på NEC Display Solutions Scandinavia. Det ger oss ett värdefullt tillfälle att ordentligt testa våra bildskärmar i en kreativ miljö där både bildkvalitet och driftsäkerhet är avgörande.

Utställningen är startskottet för ett längre och mer fördjupat samarbete mellan NEC och Berghs som fortsätter i ett större projekt om digital skyltning i höst.

− Digital skyltning och rörlig kommunikation fortsätter att växa, inte minst inom marknadsföring. Det innebär nya möjligheter att både nå ut och interagera med sin publik, säger Pål Pettersson, ämnesansvarig för grafisk design på Berghs. Vår satsning ska stärka våra elevers kunskap inom detta segment, både gällande formgivning och deras förståelse för tekniken bakom.

 

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex