Den 23 maj öppnar dörrarna till Berghs slututställning, som i år ger mer utrymme åt digitala upplevelser för sina besökare.
På ett 40-tal bildskärmar och 3d-projektorer från NEC, visar avgångselever upp sina kreativa projekt på temat ACT. Utställningen äger rum på Berghs School of Communications på Sveavägen 34 (T-station Hötorget) den 23–26 maj.
− Det är otroligt kul att få vara en del av utställningen, säger Henrik Breda, Sales & Marketing Director på NEC Display Solutions Scandinavia. Det ger oss ett värdefullt tillfälle att ordentligt testa våra bildskärmar i en kreativ miljö där både bildkvalitet och driftsäkerhet är avgörande.
Utställningen är startskottet för ett längre och mer fördjupat samarbete mellan NEC och Berghs som fortsätter i ett större projekt om digital skyltning i höst.
− Digital skyltning och rörlig kommunikation fortsätter att växa, inte minst inom marknadsföring. Det innebär nya möjligheter att både nå ut och interagera med sin publik, säger Pål Pettersson, ämnesansvarig för grafisk design på Berghs. Vår satsning ska stärka våra elevers kunskap inom detta segment, både gällande formgivning och deras förståelse för tekniken bakom.