Konica Minolta håller fast vid Ipex

PUBLICERAD: 29 maj 2013
UPPDATERAD: 29 maj

KM chefer, DrupaNästan alla printföretag har hoppat av sin medverkan på Ipex mässan i London nästa vår. Men nu sätter Konica Minolta ner foten och säger att de står fast vid sin medverkan. Inte bara det, de satsar på 1200 kvm och blir därmed den största utställaren.

– Det här är viktigt för oss att kommunicera, säger Roy Spennare, som är chef för affärsområdet Professional Print.

Ipex har drabbats av att många företag hoppat av som utställare. Därför har arrangörerna lagt ner stor energi på att ha ett brett utbud av kostnadsfria seminarier, så att det ändå ska upplevas som intressant och aktuellt för besökarna att komma till London den 24 till 29 mars 2014.

– Som production printing leverantör erbjuder Konica Minolta alltid sina kunder det bästa. Ipex går helt i linje med vår ambition att kontinuerligt investera i utvecklingen av tekniska innovationer och fokusera på den framtida verksamheten, vilket gör Ipex till det viktigaste internationella evenemanget för Konica Minolta under 2014, säger Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europa.

Konica Minoltas monter kommer att vara placerad i hjärtat av Ipex 2014, bredvid Cross Media 2014, vilket kommer att samlokaliseras med Ipex 2014 på ExCeL International Exhibition Centre. Detta kommer att lägga till en ny vinkel på Ipex 2014 genom att locka varumärkesägare, marknadsförare, kreatörer och grafiker med det tryckta mediets kraft i marknadsföringskampanjer. Cross Media 2014 förstärker Konica Minoltas budskap till marknaden om vikten av att ha en ledande kommunikationspartner. Konica Minoltas maskiner och mjukvaror för arbetsflöden har flera gånger utmärkts som ”best in class”.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Original Tryckeri får ny ägare – "Branschen måste konsolideras"

Investmentbolaget Gerdins Invest förvärvar 60 procent av aktierna i Original Tryckeri Norrland och dotterbolaget Original Tryckeri Lycksele. Bolagen har tryckeriverksamhet i Umeå och Lycksele.
orginaltryckeri-

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa