Nästan alla printföretag har hoppat av sin medverkan på Ipex mässan i London nästa vår. Men nu sätter Konica Minolta ner foten och säger att de står fast vid sin medverkan. Inte bara det, de satsar på 1200 kvm och blir därmed den största utställaren.
– Det här är viktigt för oss att kommunicera, säger Roy Spennare, som är chef för affärsområdet Professional Print.
Ipex har drabbats av att många företag hoppat av som utställare. Därför har arrangörerna lagt ner stor energi på att ha ett brett utbud av kostnadsfria seminarier, så att det ändå ska upplevas som intressant och aktuellt för besökarna att komma till London den 24 till 29 mars 2014.
– Som production printing leverantör erbjuder Konica Minolta alltid sina kunder det bästa. Ipex går helt i linje med vår ambition att kontinuerligt investera i utvecklingen av tekniska innovationer och fokusera på den framtida verksamheten, vilket gör Ipex till det viktigaste internationella evenemanget för Konica Minolta under 2014, säger Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europa.
Konica Minoltas monter kommer att vara placerad i hjärtat av Ipex 2014, bredvid Cross Media 2014, vilket kommer att samlokaliseras med Ipex 2014 på ExCeL International Exhibition Centre. Detta kommer att lägga till en ny vinkel på Ipex 2014 genom att locka varumärkesägare, marknadsförare, kreatörer och grafiker med det tryckta mediets kraft i marknadsföringskampanjer. Cross Media 2014 förstärker Konica Minoltas budskap till marknaden om vikten av att ha en ledande kommunikationspartner. Konica Minoltas maskiner och mjukvaror för arbetsflöden har flera gånger utmärkts som ”best in class”.