Print och Sign Scandinavia slås ihop från 2015

PUBLICERAD: 5 september 2013
UPPDATERAD: 5 september
AGIs förläggare Peter Ollén är en av arkitekterna bakom sammanslagningen.
AGIs förläggare Peter Ollén är en av arkitekterna bakom sammanslagningen.

I våras hölls Print och den 17 september öppnar Sign Scandinavia på Kistamässan. Det är sista gången som mässorna arrangeras var för sig.

Branschorganisationen Grafiska Leverantörerna har efterlyst en hopslagning av dessa båda mässor, vilka med branschglidningen alltmer kommit att överlappa varandra.

AGI arrangerar Print och Artexis står bakom Sign Scandinavia. Eftersom Print arrangeras på Kistamässan, som också ägs av Artexis, har det utvecklats nära band mellan personerna i de båda bolagen och det är exempelvis AGI som gör mässtidningen till Sign Scandinavia.

– För oss känns det jättekul att detta nu slås ihop. Gränsdragningen har varit svår mellan vad som ska vara med på den ena och andra mässan och besökarna har haft synpunkter på att de behövt gå på två mässor för att få en heltäckande bild, säger AGIs förläggare Peter Ollén.

– För oss är det angeläget att hela tiden lyssna på våra kunder och följa dem i det som de vill göra. AGI har vi samarbetat med ända sedan tiden med Sollentunamässan, så vi känner stor trygghet i det här samarbetet, säger Bo Magnusson, som är ansvarig på Kistamässan.

15 – 17 september 2015 hålls den första hopslagna Sign & Print Scandinavia på Kistamässan.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland