Mycket kunskap på ett ställe

PUBLICERAD: 13 september 2013
UPPDATERAD: 13 september

Visuell kommunikationI 20 häften – ett av dem avbildat här intill – har Populär Kommunikation samlat artiklar från magasinet Kommuniceras föregångare Kunskapsbrevet och Populär Kommunikation.

– Våra kunder har tidigare kunnat köpa urval av redan utgivna nummer som innehållit artikelserier och artiklar om specifika ämnen. Att samla dessa tidlösa artiklar ämnesvis, som vi nu gjort, är en bättre lösning både för kunden och oss, säger magasinet Kommuniceras redaktör Björn Karlsson.

Artiklarna är ämnesindelade enligt listan nedan.

  • Arne Heines A-Ö, del 1. Av Arne Heine
  • Arne Heines A-Ö, del 2. Av Arne Heine
  • Editing by design på svenska, del 1. Av Jan White
  • Editing by design på svenska, del 2. Av Jan White
  • Engelska språket för svenskar, del 1. Av Marguerite Emily Beaulieu
  • Engelska språket för svenskar, del 2. Av Marguerite Emily Beaulieu
  • Fotografera. Av Olle Bergman, Kjell Ericson, Göran Johannesson och Jörgen Jonsson
  • Färg. Av Björn Karlsson & Jan White
  • Jan Whites visuella idébank. Av Jan White
  • Människans språk, del 1. Av Ingemar Härd
  • Människans språk, del 2. Av Ingemar Härd
  • Presentationsbilder och presentationsteknik. Av Olle Bergman, Peter Ström-Søeberg & Jan White
  • Psykologi. Av Tomas Dalström, Gunilla Ladberg och Erik Mattsson
  • Redaktionellt arbete. Av Karl Beijbom, Björn Karlsson, Ola Karlsson, Sven Lidman, Per Stenson & Jan White
  • Sinnrik kommunikation och personlig effektivitet. Av Thomas de Ming, Björn Karlsson & Gunilla Ladberg
  • Skriva, del 1. Av Olle Bergman & Lotten Bergman
  • Skriva, del 2. Av Olle Bergman, Lotten Bergman, Catharina Grünbaum, Jack Hansen & Per Stenson
  • Skriva säljande texter. Av Christer Wiklander & Mattias Åkerberg
  • Typografi. Av Lillemor Bulukin, Christer Hellmark, Björn Karlsson & Karin Rehman
  • Visuell kommunikation. Av Olle Bergman, Bo Bergström, Lillemor Bulukin, Karin Grönberg, Björn Karlsson & Karin Rehman

 

Varje häfte innehåller mellan 20 och 52 xerografiska färgsidor i A4-format.

För beskrivning av häftenas respektive innehåll, följ denna länk.

 

Läs vidare

Djupdyk i Mimakis UV-nyheter

I september lanserade Mimaki två produktnyheter: UCJV330-160 och UJV100Plus. Under sina Global Innovation Days gick Mimaki in mer på djupet på de två nya maskinerna inom UV-print.
Mimaki innovation

Canon sätter ljuset på applikationerna

”Du löser inga problem genom att köpa en maskin”. Det säger Anton Strand på Canon. Det är istället hur maskinen används och hur den i sin tur kan generera pengar som är det viktiga. Det är i fokus på Canon Image Factory.
Canon Anton

Släpper verktyg för interaktiv wrapdesign

Den förhandsvisades på Sign&Print-mässan i september och lanseras nu brett på marknaden. Spandex nya tjänst Zeno för visualisering av bildesign och bilfoliering.
Zeno webb

Tryckeri gör vinylresa

Mjölby Tryckeri & Reklam ser synergier och ökat digitaltryck med uppstarten av ett nytt bolag – en sidoverksamhet med pressning av vinyler.
Mjolby4

Senaste nytt

Ensam är stark på vältrimmat digitaltryckeri

Trots pandemins effekter och en vattenläcka som forsade ner i verksamhetens Ricoh-maskin, står Exellent starkt. Med nya lokaler och en optimerad maskinpark ser framtiden ljus ut för enmanstryckaren Ola Alm i Stockholm.
1-Exellent

Ricoh ingår partnerskap för att utvidga storformatsportföljen

Ricoh Europe har ingått ett strategiskt partnerskap med Flora Digital, en kinesisk tillverkare av flatbädds- och bläckstråleskrivare i storformat. Tillsammans kommer de att fokusera på att utöka och diversifiera Ricoh Europes produktportfölj med smidiga storformatsystem för grafik, interiörer och industriella marknader.
Ricoh-Flora

Muller Martini köper Hunkeler

Efter noggrant övervägande har familjerna bakom de två företagen beslutat att slå samman Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Hasler vill erbjuda toppkvalitet till vettig prislapp

Skärbordstillverkaren Hasler har som motto att leverera produkter av högsta kvalitet till ett rimligt pris. Under hösten blev det klart att Marabu är ny försäljningspartner i Skandinavien. Sign&Print har intervjuat grundaren och vd:n Marc Hasler om företagets inträde på den skandinaviska marknaden.
Hasler 1