I 20 häften – ett av dem avbildat här intill – har Populär Kommunikation samlat artiklar från magasinet Kommuniceras föregångare Kunskapsbrevet och Populär Kommunikation.
– Våra kunder har tidigare kunnat köpa urval av redan utgivna nummer som innehållit artikelserier och artiklar om specifika ämnen. Att samla dessa tidlösa artiklar ämnesvis, som vi nu gjort, är en bättre lösning både för kunden och oss, säger magasinet Kommuniceras redaktör Björn Karlsson.
Artiklarna är ämnesindelade enligt listan nedan.
- Arne Heines A-Ö, del 1. Av Arne Heine
- Arne Heines A-Ö, del 2. Av Arne Heine
- Editing by design på svenska, del 1. Av Jan White
- Editing by design på svenska, del 2. Av Jan White
- Engelska språket för svenskar, del 1. Av Marguerite Emily Beaulieu
- Engelska språket för svenskar, del 2. Av Marguerite Emily Beaulieu
- Fotografera. Av Olle Bergman, Kjell Ericson, Göran Johannesson och Jörgen Jonsson
- Färg. Av Björn Karlsson & Jan White
- Jan Whites visuella idébank. Av Jan White
- Människans språk, del 1. Av Ingemar Härd
- Människans språk, del 2. Av Ingemar Härd
- Presentationsbilder och presentationsteknik. Av Olle Bergman, Peter Ström-Søeberg & Jan White
- Psykologi. Av Tomas Dalström, Gunilla Ladberg och Erik Mattsson
- Redaktionellt arbete. Av Karl Beijbom, Björn Karlsson, Ola Karlsson, Sven Lidman, Per Stenson & Jan White
- Sinnrik kommunikation och personlig effektivitet. Av Thomas de Ming, Björn Karlsson & Gunilla Ladberg
- Skriva, del 1. Av Olle Bergman & Lotten Bergman
- Skriva, del 2. Av Olle Bergman, Lotten Bergman, Catharina Grünbaum, Jack Hansen & Per Stenson
- Skriva säljande texter. Av Christer Wiklander & Mattias Åkerberg
- Typografi. Av Lillemor Bulukin, Christer Hellmark, Björn Karlsson & Karin Rehman
- Visuell kommunikation. Av Olle Bergman, Bo Bergström, Lillemor Bulukin, Karin Grönberg, Björn Karlsson & Karin Rehman
Varje häfte innehåller mellan 20 och 52 xerografiska färgsidor i A4-format.
För beskrivning av häftenas respektive innehåll, följ denna länk.