Den 28 oktober tillträder Tore Thallaug tjänsten som ny vd för Swedma. Han efterträder Eva-Lotta Laurin som går vidare till nya utmaningar på företaget Exact Target.
– Vi är stolta över att kunna knyta till oss Tore Thallaug som har en gedigen erfarenhet av direktmarknadsföring och som kommer att fortsätta stärka Swedmas roll, säger Jonas Edström, styrelseordförande i Swedma.
Tore Thallaug är diplomerad marknadsekonom DIHM och har studerat juridik vid Uppsala universitet. Han har mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom förlag, media, affärskommunikation, DM och CRM. Senaste anställningen var som vd för PAR i drygt 10 års tid. Närmast kommer Tore Thallaug från egen konsultverksamhet med uppdrag i Sverige och utomlands.
– Det ska bli spännande och utmanande att leda en organisation där många av de anslutna företagen just nu genomgår en stark förändringsprocess samtidigt som nya utvecklingsmöjligheter ständigt skapas. En av de största utmaningarna blir frågan om den EU-gemensamma datalagstiftningen där vi måste kämpa för att få behålla vår svenska modell med öppenhet och kontroll, säger Tore Thallaug.