Swedma får ny vd

PUBLICERAD: 8 oktober 2013
UPPDATERAD: 8 oktober

Swedma390

Den 28 oktober tillträder Tore Thallaug tjänsten som ny vd för Swedma. Han efterträder Eva-Lotta Laurin som går vidare till nya utmaningar på företaget Exact Target.

– Vi är stolta över att kunna knyta till oss Tore Thallaug som har en gedigen erfarenhet av direktmarknadsföring och som kommer att fortsätta stärka Swedmas roll, säger Jonas Edström, styrelseordförande i Swedma.

Tore Thallaug är diplomerad marknadsekonom DIHM och har studerat juridik vid Uppsala universitet. Han har mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom förlag, media, affärskommunikation, DM och CRM. Senaste anställningen var som vd för PAR i drygt 10 års tid. Närmast kommer Tore Thallaug från egen konsultverksamhet med uppdrag i Sverige och utomlands.

– Det ska bli spännande och utmanande att leda en organisation där många av de anslutna företagen just nu genomgår en stark förändringsprocess samtidigt som nya utvecklingsmöjligheter ständigt skapas. En av de största utmaningarna blir frågan om den EU-gemensamma datalagstiftningen där vi måste kämpa för att få behålla vår svenska modell med öppenhet och kontroll, säger Tore Thallaug.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland