Linda Rosén från Canon bjöd in kunderna till lite mingel i början av oktober. Inbjudan gjordes som en DirectSmile produktion hos EO Grafiska.
– När vi bjuder in, så vill jag visa framtidens kommunikation, säger Linda Rosén. Därför har vi också breddat inbjudan så att vi i dag både visar digitaltryck och storformat när vi bjuder in våra professionella kunder.
– Vi har arbetat med Direct Smile i 1,5 år, berättar vd Krister Mellström. Intresset är stort, vi har många offerter ute. 1-2 offerter i snitt per månad blir till order.
Mikael Kuniholm är projektledare på EO Grafiska och har hållit i projektet.
– Vi har gjort tre mejlutskick och genom Direct Smile har de i realtid kunnat följa vem som öppnat mejlet respektive anmält sig till eventet. Kunderna får även ett eget log-in, där de kan se vad de anmält sig till och när de olika punkterna ägde rum under dagen.
Bilden:
På bilden är Linda Rosén flankerad av vd Krister Mellström och Mikael Kuniholm från EO Grafiska.
Bengt Gärtner är ny på marknadsavdelningen, med ansvar för Professional Printing. Han tog emot och fick därigenom chansen att prata med alla som kom.
Joakim Claesson visade Arizona, som kan skriva ut på flera cm tjocka material – eller köra material från rulle.
Mycket folk kom till Canons presentation av maskiner. När Anders Eriksson från VBS berättade om hur man kan öka värdet på det som produceras, så riktades dock allt fokus mot honom.