Planeringen av Ipex fortsätter

PUBLICERAD: 14 oktober 2013
UPPDATERAD: 14 oktober

Ipex 360 Committee lågTrots att många kända varumärken har hoppat av, så fortsätter planeringen av den internationella utställningen Ipex. Den genomförs på den nya Excel mässan i docklands i London, mellan 24 och 29 mars 2014. Arrangörerna har satsat på ett tungt, gratis seminarieprogram som ska hjälpa besökarna att lägga en strategi för sina företag.

– Ipex ska vara relevant för alla som på något sätt är involverade i print, säger Roger Pitt, som är vd för Headley Brothers. Och det gäller oberoende av om de är vd, försäljningschef, inköpare eller tryckare.

Amanda Lovelock är specialist på print hos Honda och är också med i kommittén bakom programmet:

– För inköpare och marknadsförare kommer Ipex att erbjuda möjligheten att se och höra om de senaste möjligheterna och hur de kan fungera för ett företag som arbetar med många olika kanaler för sin marknadsföring.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa

Storformatstryckeri gör rekordresultat

Oron för minskande volymer visade sig var obefogad. Storformatsspecialisterna Ackert Reklam gör sin högsta vinst på tio år. 
DSC_6055-2