Så driver du kundklubbar och lojalitetsprogram

PUBLICERAD: 17 oktober 2013
UPPDATERAD: 17 oktober

Musikaliska_502På onsdag den 23 oktober har du chansen att få veta en hel del mer om en snabbt växande trycksaksmarknad. På Time to Market i Stockholm får du då, under tre kompakta timmar, veta det du behöver om att driva kundklubbar och lojalitet.

Clas Ohlson, Mekonomen och Audi är tre exempel på företag som med stor framgång odlar relationen till sina kunder. Kom och lyssna på hur deras mix av digitala och tryckta medier ser ut – allt ifrån webbmejl till personliga kuponger, kontobesked och kundtidningar.

Staffan Elinder är sedan många år Sveriges främsta expert på kundklubbar. Han beskriver hur man ska arbeta för att få maximal effekt. För ett tryckeri är det guld att förstå var trycksaken kan passa in i hela bilden. Det gör dialogen med kund så mycket lättare.

Franck Attia har varit inblandad i arbetet med många kundklubbar. Han drar ut generella erfarenheter från bland annat SAS, Telenor, Stadium, Åhlens, Schibsted, Eon, Clas Ohlson, Expressen, Ikano Bank, Lindex, Åhlens, Kicks, Ink Club, Statoil och Ikea.

Programmet hålls på Musikaliska vid Nybroviken i Stockholm. Det varar mellan 8.30 och 13.00 och kostar 635:- kronor, inklusive lunch.

Hela programmet och anmälan ser du här:

http://sppriset.se/time-to-market/

Vill du spendera hela dagen på Musikaliska, så kan du även anmäla dig till eftermiddagen och kvällen, då Svenska Publishingpriset delas ut. Program och innehåll hittar du här:

http://sppriset.se/publishing-dagen/

 

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.
PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.
Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.
Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 
eProdictivity 1

Senaste nytt

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

Skippar etiketterna – Domino skriver ut direkt på flaskan

Domino Printing Sciences har lanserat ett nytt sortiment av utskriftslösningar för att hjälpa dryckestillverkare att leverera förpackningar utan etiketter.
CachedImage

De vinner Svenska skyltpriset: "Neon var det självklara valet"

Vinnarbidragen finns i Stockholm och Malmö.
FotoJet---2024-09-05T144045.319