Lysande affischer

PUBLICERAD: 31 oktober 2013
UPPDATERAD: 31 oktober

Lysande flaskor 2TopRight Nordic är ett företag som säljer lysande kinesiska tavlor, som kräver en minimal energiförbrukning. Tavlorna är uppbyggda med ett antal lager plaster. Ett av lagren består av fosfor så att det, när det utsätts för mycket svaga ljusmängder, lyser upp. På baksidan av affischen kan du markera olika områden som ska lysa vid olika tillfällen. När du kopplar ström till ett fosforbelagt område, börjar det lysa. Du kan styra när strömmen ska komma till de olika delarna och därigenom få spännande effekter. Du får en affisch som kan vara ner till 0,1 mm tjock men som kan blinka och lysa i olika områden.

– I Hongkong, där företaget ligger, används lösningen för reklam på bussar, som då lyser och blir mycket effektfulla. Givetvis kan det även användas till lysande skyltar på sidan av personbilar, säger Anton Skarke och Irene Wall, som säljer lösningarna i Sverige.

Räkna med att en affisch kostar några tusenlappar, inklusive trycket och de speciella effekterna. Sedan kopplar du till ett el-uttag. Förbrukningen är mycket liten, varför det utan problem även fungerar på en bil.

Anton, TopRight Nordic

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)