Talare klara för konferensen Digitalt textilprint

PUBLICERAD: 21 november 2013
UPPDATERAD: 21 november

andreas_skantzeDen 6 februari 2014 kommer AGI hålla konferensen Digitalt textilprint på Kistamässan i Stockholm. Den senast tillkomna talaren är Andreas Skantze, vd på Big Image.

Tillsammans med stora företag som IKEA och Nike har Big Image skapat flera storskaliga och uppseendeväckande varumärkesexponeringar, både inomhus och utomhus. Man har också anlitats flitigt för scenografijobb, både på vita duken och på Broadway. Andreas Skantze kommer att förklara hur företaget arbetar med textil i dessa stora format och gå igenom ett antal framgångsrika kundfall.

Programmet utökas hela tiden och kommer den 6 februari erbjuda åtta talare, en utställning med den senaste tekniken inom digitalt textilprint, och gott om tid att nätverka med aktörer i branschen.

Utöver Andreas Skantze kommer också Dr. Prof. Marc Van Parys, UNITEX, Torbjörn Johansson, Tobex, Mats Johansson, Textilhögskolan Borås, och Mattias Andersson, Mittuniversitetet. Tillsammans kommer de att täcka allt från textil som substrat och arbete i olika format, färgstyrning och mätning, till möjligheter och affärsmodeller.

För mer information och anmälan, klicka här.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex