Kartongkvalitet för lyxförpackningar

PUBLICERAD: 5 februari 2014
UPPDATERAD: 5 februari

carta_allura_webMetsä Boards nya kartongkvalitet Carta Allura är speciellt utvecklad för lyxförpackningar. Kartongen ska enligt företaget ha en god ytjämnhet, vilket ska göra den idealisk för folielaminering, högblank lackering och andra specialeffekter.

Carta Allura ska också vara lättviktigt och stabilt, vilket ska medge fler förpackningar per ton kartong. Baksidan är bestruken.

– Det finns en trend att använda speciella effekter för att lyfta fram förpackningen, och därmed produkten, säger Christophe Baudry, Försäljningsdirektör för Beautycare & Healthcare, Metsä Board. Varmprägling och folielaminering ger bäst resultat på en mycket jämn yta och just därför tillverkas Carta Allura med en mycket hög ytjämnhet.

Läs vidare

Antalis stärker på den baltiska marknaden

Antalis som är verksamma inom bland annat förpackning, visuell/grafisk kommunikation och kontorsvaror fortsätter att expandera internationellt. Det franska företaget förvärvar nu Pakella med bas i Litauen, en ledande aktör inom distribution av industri- och livsmedelsemballage i Lettland, Litauen och Estland.
Herve-Poncin-Chief-Executive-Officer-of-Antalis

Han satsar 100 miljoner kronor på ny etikettproduktion

I det lilla samhället Kattarp, drygt en mil norr om Helsingborg, händer något märkligt. På en idyllisk lantbruksgård byggs en helt ny etikettproducerande verksamhet, helt från scratch, och stora pengar satsas.
sten

Mångsidig skärmaskin med fyra olika verktyg

Intec har lanserat en ny digital skärmaskin som ska kunna klara av såväl kiss cut-skärning av etiketter som tjockare räfflat förpackningsmaterial och allt däremellan.
Pack-shots

Åtta45 satsar på kinesisk laminator

När Åtta45 i Stockholm bytte ut sin ålderdomliga laminator hittade de en lösning från mittens rike. Med den kinesiska maskinen har de fått en snabb arbetshäst för stora volymer.
1-Åtta45

Senaste nytt

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa

Storformatstryckeri gör rekordresultat

Oron för minskande volymer visade sig var obefogad. Storformatsspecialisterna Ackert Reklam gör sin högsta vinst på tio år. 
DSC_6055-2